Ga naar inhoud

De nieuwe grote Windowsupgrade (de 2004)


Passer

Aanbevolen berichten

is sinds gisterenavond uit en gaat zich bij jou binnenkort aanbieden.

Zelf haalde ik hem al manueel binnen en mijn ervaringen na een half uurtje:

 

- grosso modo werkt alles prima

- Op zeker ogenblik ertelt hij dat hij gaat rebooten (herstarten) en dat deed hij ook, alleen kwam ik plots op het gekende

   'zwarte scherm met knipperende cursor in de linkerbovenhoek'.  Hè.. !! ?

   Bleek dat in mijn Bios mijn bootvolgorde gewoon omgekeerd stond en dat hij daarom niet verder wilde

   (maak het als gewoon computeraar maar mee !)

   De bootvolgorde terug goed instellen verhielp het euvel en hij startte gewoon door.

   Upgrade gelukt dus

- raar: (was het tijdens een reboot die ik vlak daarna deed of gewoon bij het wisselen van een programma naar het bureaublad??),

   maar mijn bureaubladachtergrond stond ingesteld op Dia (met eigen foto's) en was nu plots een egaal gekleurde achtergrond.

   (voorlopig) niet weg te krijgen - 'k vermoed dat het met een registerinstelling te maken heeft.   (fixed)

   Maar zo iets, daar kan je nog mee leven, als het dàt maar is... :)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg gisteren de May 2020 Update automatisch aangeboden. Uiteraard waren er na de installatie weer problemen:

 

1. De printer (Epson all-in-one) deed het niet meer. Windows zag de printer wel, maar bij proberen afdrukken vanuit Word stond hij offline en was onbereikbaar. Na gaan zoeken bij de eigenschappen van de printer bleek dat hij geen poort toegewezen kreeg. Dat aangepast en ik kon afdrukken.


2. Erger : de scansoftware was verdwenen, ook al was die volgens het configuratiescherm wel geïnstalleerd. Ook de setup-bestanden van die software kon windows niet meer vinden. De software dan opnieuw gedownload van de Epson-site en geïnstalleerd: opgelost.


3. Opzettelijk (?) schoonheidsfoutje : De Videospeler-standaardapp was Windows Media Player. Die was voor de zoveelste keer gewijzigd in de app 'Movies & TV', die voor geen meter werkt. Ook vandaag bij het dubbelklikken op een .mp4-bestand kreeg ik opnieuw de vraag of ik dat wou openen met 'Movies & TV'... Nee, Microsoft, dat wil ik NIET.

 

Vandaag geen grotere problemen ontdekt, behalve dat mijn draadloze netwerkadapter ingeschakeld werd, hoewel ik bekabeld ben verbonden...

 

Om Passer te citeren :

Op 28/5/2020 om 09:37, Passer zei:

maak het als gewoon computeraar maar mee !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, nokiaprox zei:

De Videospeler-standaardapp was Windows Media Player. Die was voor de zoveelste keer gewijzigd in ...

Bij mij geen last van gehad, VLC staat hier standaard en klik ik op een mp3 of 4: hij opent VLC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.