Ga naar inhoud

Terugplaatsen opgeslagen email


HP&D

Aanbevolen berichten

Beste lezers,

Ik heb hulp nodig want ik kom er met proberen en Google helaas niet uit.

Outlook 2016 (Mac) is gisteren gecrasht en ik heb 'm opnieuw weten te laten functioneren. Ook heb ik mijn email account weer opgezet. 

Alleen.... Aangezien mijn email account zeer beperkt is, verplaats ik alle relevante emails naar Op Mijn Computer. Dat was dus als het ware mijn hele archief met allemaal mappen en de daarbijbehorende emails. 

Die is nu dus leeg en ik zou graag die mappen en de emails weer terugzetten in Outlook. Ik heb de BackUp mappen gevonden op mijn Mac, alleen zie ik geen mogelijkheden om die daadwerkelijk in Outlook te krijgen.

Bij Importeren kun je alleen maar .olm bestanden selecteren, dus dat werkt niet.

Iemand een idee? Dit zou toch gewoon moeten kunnen?

 

Super bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch op Google al de oplossing gevonden:

 

You can try again to rebuild the profile. Here's instructions on how to go about it:

 

 

In the Outook menu choose Quit

Go to where the mail database is stored, 
~/Library/Group Containers/UBF8T346G9.Office/Outlook/Outlook 15 Profiles/[Profile name] /Data/Messages and delete or simply move the "Outlook.sqllite" file.

Now, open outlook and you should be prompted that there is a problem and outlook needs to rebuild. If you did change your profile, change it back to 'Main Profile'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HP&D,

 

welkom op PCH,

mooi dat je het zelf gevonden hebt, en blijkbaar is het hetzelfde als op een Windowscomputer, alleen gaat het daar om een pst-bestand dat je terug op de plaats van het actuele

pst-bestand moet gaan zetten.
(en gezien dat bestand bij een 'open' Outlook in gebruik is, kan je het niet uitvoeren (bestand in gebruik) en moet je dus (evenals bij de Mac) Outlook eerst gaan afsluiten.

 

Dank voor de melding, latere lezers kunnen er hun voordeel mee doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.