Ga naar inhoud

Kan niet inloggen op access point


JoopL

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Ik heb een router van mijn ISP in de meterkast staan en een access point in de huiskamer. Dat AP (een tp-link router) is verbonden met de router via een kabel. De router heeft IP adres 192.168.1.1. en het AP 192.168.1.2 . Ik kan een verbinding maken met de router maar niet met het AP. Het bericht dat ik terugkrijg is "weigert om verbinding te maken".

 

Hoe kan ik dit oplossen?

 

Groet, 

 

Joop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

TL-WR2543ND is geen access-point maar een router.

Dat betekend dat je zelf moet instellen.

 

Ik weet niet of klopt: de router (klik) van uw provider heeft standaard IP adres: 192.168.15.1

 

Jij zegt 192.168.1.1

Als niet zeker ben dan laptop aansluiten op netwerkkabel naar de router. (Wifi uitzetten)

In opdrachtprompt als administrator typ je ipconfig /all

Bij gateaway ziet je ip adres van uw router.

 

Bij eerst pagina van TL-WR2543ND vul je zo in. (wat rood is moet je misschien vervangen door 15

Static IP adres selecteren

IP adres 192.168.1.2

subnet masker 255.255.255.0

Standaard gateaway = 192.168.1.1

DNS 1.1.1.1

DNS 2 moet je niet invullen.

Klik op OK of zo.

Dan volgende tab DHCP uitzetten.

Daarna moet je heel waarschijnlijk netwerkkabel naar de router van geel wan poort naar blauwe lan poort aansluiten.

 

Moest het niet lukken om opnieuw in te stellen.

Dan gewoon tijdelijk router van uw provider uitzetten.

Verbind nu naar TL-WR2543ND en je heb geen internet maar je kan wel 192.168.1.1 typen.

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor je uitgebreide antwoord. Ik heb mijn vraag verkeerd gesteld merk ik nu en daarvoor mijn excuses. Ik heb de tp-link al een paar jaar geleden als AP geconfigureerd en dat werkt op deze manier prima. Ik merkte zondag echter dat wanneer ik 192.168.1.2 wil openen in mijn browser dat niet lukt. De browser weigert een verbinding te maken. Dat lukte in het verleden altijd wel. Vandaar mijn vraag. Ik heb een screenshot van Fing bijgevoegd. Daar staat de router en het AP op.

 

PS

De reden waarom ik toegang wilde hebben tot het AP is dat ik een nieuwe smarttv heb gekocht en ik wil de internetverbinding daarmee van vpn voorzien. Ik dacht dat ik dat in het AP kon configureren maar dat blijkt niet zo te zijn, las ik gisterenavond. 

Fing.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoeld dat de nieuwe TV geen verbinding kan vinden?

Als dat zo is moet je in de instellingen van de TV gaan.

Je kies voor netwerk en in jou geval kies je voor wifi en dan kies je de verbinding en geeft paswoord.

Eventueel onderstaande invullen indien nodig is maar normaal niet.

Onderstaande is voor Lan netwerk op TV 

 

IP adres 192.168.1.*** = 3 tot 245 zoals 192.168.1.25

subnet masker 255.255.255.0

Standaard gateaway = 192.168.1.1

DNS 1.1.1.1

DNS 2 moet je niet invullen.

 

Moet je paswoord niet meer weten dan kan je in uw Windows computer bij je op deze pagina (klik) zien

 

Nota: ik zie dat je 2 wifi SSID namen heb voor uw netwerk. (RalinkAPS en WPS access point)

Dat kan soms een voordeel zijn maar in principe kan je beter dezelfde SSID naam geven zodat je maar slechts 1 wifi verbinding hebt.

Als je dan met smartphone door huis gaat dan zal hij de beste wifi verbinding nemen.

 

Ik ga vanuit dat uw TV een eigen wifi netwerkkaart heeft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor je antwoord. De televisie werkt prima en is bekabeld in het netwerk opgenomen. Het is voor mijn probleem niet belangrijk. Mijn probleem is dat wanneer ik 192.168.1.2 intyp in de adresbalk van mijn browser er geen verbinding met mijn tp-link gemaakt wordt. Het wordt geweigerd. Ik kan dus niet in de backoffice van de router (nu AP) komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koppel de utp kabel los waarmee het AP met de modem/router van je provider is verbonden.

Koppel een utp kabel met het ene uiteinde aan een LAN poort en niet aan de WAN van het AP en met het andere uiteinde aan de ethernet poort van je pc.

Open je browser en voer het ip adres van het AP in.

Meld je aan met de gebruikersnaam en het wachtwoord.

 

https://www.tp-link.com/nl-be/support/faq/174/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.