Ga naar inhoud

browsers in linux 'bevriezen' na een download.


Aanbevolen berichten

Ik had lange tijd geen problemen met mijn Linux distros, waaronder Mint, Backbox, Parrot enz...Ik download graag enkele pdf files per dag en dat ging zonder problemen. Ook nu, met linux Backbox, heb ik vandaag twee pdf files gedownload. Bij het derde file bevroor het scherm, niets aan te doen, kon dit alleen verhelpen door ksysguard te openen (dat ging) en een 'ophangen' signaal te sturen naar de browser, die dan sloot. Geen problemen dan met linux zelf, alles werkt, dus het moet aan de browser liggen. Ik gebruik alleen Chrome en Slimjet. Beiden 'hangen' na downloads. Het is niet dat ik het systeem overbelast. Grote files zijn het ook niet. Ik heb alle extenties ook als es uitgeschakelt, maar daar zit het ook niet. CPU vermogen is goed, ik heb nog een swap backup van 8 GB dus het moet lukken allemaal. Netwerk verbinding Proximus via BBox3 is in orde. Heeft er iemand een oplossing? Terug opstarten en dergelijke weet ik ook wel, maar dat lost het probleem niet op. Ik gok op een verkeerde browser instelling.....

Dank U voor Uw advies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open Chrome en kopieer onderstaande tekst en plak het in adresbalk.

chrome://settings/resetProfileSettings?origin=userclick

 

Reset Chrome

 

In bijlage ziet je clean.sh.zip en dan uitpakken met archiefbeheer of ander programma

Klik op clean.sh en kies uitvoeren in Terminal.

Dat zorg ervoor dat alle rommel verwijdert wordt.

 

Open nu terminal en plak en onderstaande regel per regel en dan dan enter klikken.

 

sudo apt-get update
sudo apt-get dist-upgrade

Start de computer opnieuw op.

 

Het effect zal niet meteen gebeuren want normaal gezien zou je update krijgen via bijwerkbeheer.

 

Slimjet ken ik niet maar principe is hetzelfde.

 

clean.sh.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor Uw advies. Slimjet is een browser gebaseerd op Chrome. Alles uitgevoerd zoals U voorsteld, inderdaad nog geen echte verbetering, toch goede hoop.

Daarstraks nog geprobeerd om files te downloaden, succesvol tot ongeveer tien downloads, dan begint hij te bevriezen. 

Vriendelijke groeten en fijn weekend!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.