Ga naar inhoud

Laptop dood.


Aanbevolen berichten

Hallo,

Heb hier een laptop van mijn schoonbroer om eens naar te kijken.
HP Pavilion.
Accu ontbreekt maar die was reeds stuk en hij werkte er zo met de lader in het stopcontact mee.
Lader geeft 20 Volt ( gemeten met voltmeter).
Start niet op.
Niets nada van leven in.

Als ik voeding in de pc stop brandt het lichtje wel maar voor de rest geen leven.
Lade DVD gaat ook niet open.
Iemand een idee wat nog mogelijk is aub?

Thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hem eens proberen te openen maar geraak op onderstaand filmpje tot aan 7.25 min.

Heel de cover zit rondom los maar het lijkt er op dat deze in het midden nog vast zit ondanks ik geen enkel schroef meer zie.

Het filmpje is niet 100% dezelfde laptop.

Mijn laptop is hq-tre 71004     

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een disassembly (demonteer) video van de HP HQ TRE 71004 heb ik (nog) niet gevonden. Wel onderstaande video over het demonteren van de HP HQ TRE 71025:

 

 

Misschien lijkt die meer op de laptop van je schoonbroer dan de HP Pavilion 15-p047nl, waarvan jij de disassembly video gebruikt hebt?

 

1 uur geleden, v4-lover zei:

Heel de cover zit rondom los maar het lijkt er op dat deze in het midden nog vast zit ondanks ik geen enkel schroef meer zie.

Op 2 minuten en 23 seconden van de video wordt de schroef die in het midden van de cover zit, verwijderd. En daardoor kan het cd-station verwijderd worden. Maar dat is eigenlijk geen schroef die je over het hoofd kunt zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt maar is niet de zelfde.
DVD heb ik ook verwijderd, dit was geen probleem.

Alle schroeven er uit en dan zoals in het filmpje met oude bankkaart maar in het midden doet er iets moeilijk als alle clipsen los zijn.

Ik zie het niet en mijn vrouw ook niet.

 

Toch bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, v4-lover zei:

Alle schroeven er uit en dan zoals in het filmpje met oude bankkaart maar in het midden doet er iets moeilijk als alle clipsen los zijn.

Ik zie het niet en mijn vrouw ook niet.

Toch nog eens goed kijken er zit bijna zeker ergens nog een schroefje.

 

Maar waarom ga je de laptop demonteren? Heb je een bepaald doel?

 

Bij een probleem als dit wordt vaak gevreesd (niet ten onrechte) dat het moederbord stuk is, Toch moet je eerst even testen of het afvoeren van reststroom terug leven inde brouwerij brengt. Daarvoor haal je de laptop van de stroom en hou je de powerknop gedurende een tiental seconden ingedrukt. Daarna terug aan de stroom koppelen en opstarten. ik heb zo enkele jaren geleden een dood gewaande laptop terug tot leven geroepen en hij doet het nog altijd prima.

 

Als bovenstaande niets oplost, dan zou ik het moederbord eens testen.

 

·         Haal de laptop van de stroom (AC adapter en batterij verwijderen).

·         Hou de aan/uit knop gedurende minstens 10 seconden ingedrukt om de reststroom af te voeren.

·         Haal het moederbord uit de laptop. Zorg daarbij dat je elektrisch ontladen bent of draag daarvoor geschikte handschoenen.

·         Leg het moederbord op een niet geleidende ondergrond, bv een houten plank.

·         Indien verwijderd:

a.       Plaats de processor. Verwijder de oude coolerpasta (indien aanwezig ook op de videokaart) en breng nieuwe pasta aan. Monteer het koelelement (vergeet de het voedingskabeltje niet).

b.      Plaats 1 RAM geheugenlatje.

c.       Plaats het bios batterijtje.

d.      Koppel de DC-poort aan het moederbord.

e.       Koppel de power-knop aan het moederbord.

·         Sluit bij voorkeur een externe monitor aan. Indien je die niet ter beschikking hebt, sluit dan het beeldscherm van de laptop terug aan.

·         Koppel het moederbord via de AC adapter aan de stroom. Bij voorkeur een stopcontact met aarding.

·         Kijk alles nog eens rustig na of je niets vergeten bent en druk op de powerknop.

Als het moederbord stuk is dan blijft het scherm zwart.

Als het moederbord gezond is krijg je de POST (Power-on self test) te zien.

 

Ter attentie: koppel niets aan het moederbord wat in bovenstaande instructie niet vermeld is.

 

415964623_Moederbordoutsitetesten.jpg.539eb652c0592f90263064f3e59e2989.jpg

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de duidelijke info.

Afvoeren van de stroom heb ik reeds geprobeerd zonder resultaat.

 

Ik vraag me juist af wat het nut is van het MB er uit te halen om te testen?

Je sluit alles toch terug aan zoals het momenteel in de laptop zit met uitzondering van de externe monitor en 1 RAM latje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moederbord moet er niet persé helemaal uit maar dan ben je zeker dat het aan niets meer gekoppeld is waaraan het niet mag gekoppeld zijn om die test te kunnen uitvoeren. Ook is het echt wel verstandig van de GPu en CPU van nieuwe coolerpasta te voorzien. Een moederbord dat helemaal gedemonteerd is kun je ook aan een visuele controle onderwerpen. Soms merk je dan al bepaalde schade op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de laptop open gekregen.
Je moest eerst het toetsenbord verwijderen.

Maar wat een gepruts seg pffff.

Er zijn nu 2 kabeltjes van de on/off knop gelost en momenteel geef ik het op.

Als je er 3 keer naar kijkt breekt het af 😂😂😂

Mijn soldeerbout is zoiezo te dik hiervoor.

 

Thx v/d hulp.

Als ik de moed terug heb om deze proberen te solderen en krijg hem aan de praat hoor je het nog.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het toetsenbord moet altijd als één van de eersten gedemonteerd worden.

 

Dat solderen zal wel lukken denk ik. Misschien kun je wel een soldeerboutje van iemand lenen. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het gesoldeerd.
Kan je mij verder helpen met foto's van de HD te halen aub?

Ik heb schijf verwijderd uit de laptop en via usb kabel verbonden met oude pc maar geraak er niet in ( wat normaal is denk ik).

De schijf wordt wel herkend in schijfbeheer maar kan er niet in.

Heb al even gegoogeld en geprobeerd met programma Recuva maar gaat ook niet.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.