Ga naar inhoud

UPS problemen


Andy

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een nieuwe UPS gekocht want mijn oude die meer dan 12 jaar dienst gedaan heeft werkt nog maar de batterijen zijn dood.

Ik heb deze gekocht: (link naar toestel)  https://greencell.global/en/other/1097-ups-green-cell-rtii-for-rack-2000va-1800w-with-lcd-display.html?rewrite=green-cell-ups-online-rtii-2000va-lcd#specification

De handleiding is in een taal die ik zelf niet herken, op Youtube & Google of de officiële website vind ik geen info terug.

Het toestel is enorm luidruchtig. Ik heb bij de specs niet opgemerkt dat er <50db stond maar dat is echt luid : zie video.

Ook blijft het led lichtje Bypass steeds branden, ook al ik mijn pc die een voeding heeft van 850Watt inplug. Ik weet niet wat dat betekent. Afzetten via opties lukt niet.

Hij laadt blijkbaar op maar die batterij indicator blijft hangen op 91% - Hebt hem in een andere kamer gezet waar hij aan het opladen is.. denk ik. Maar de 2 ventilatoren blijven constant luidruchtig draaien.

Er zit een USB kabel bij de UPS die als ik de handling een beetje goed begrijp me in staat zou moeten stellen software to downloaden en de UPS te beheren via mijn PC.

Dat heb ik geprobeerd maar ik heb geen idee wat of hoe ik hem aansluit? Gewoon in een random USBpoort of...

Ook heb ik geen idee wat precies ik moet downloaden: http://www.megatec.com.tw/Download.htm#UPSilon&RUPS

Het toestel heeft 379,99€ gekost en het maakt me ziek. Mijn oude UPS maakte geen lawaai, enkel als de elektriciteit uitviel waarna ik tijd genoeg had om mijn PC af te sluiten.

Als ik geen hulp vind overweeg ik om de ventilators eruit te halen 😮

PS: op de handleiding staat: Rack Tower 1 KVA-3KVA

 

aangepast door Andy
iets vergeten bij te schrijven
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de handleiding porrelaar, ik heb de UPS kunnen deftig instellen.

 

Maar het helse ding is te luidruchtig en ik ben op het geniale idee gekomen om de ventilatoren te verwijderen.

De bedrading was aan het contactbord gelast dus heb ik de draden doorgeknipt. Waarna de UPS veel te warm komt en hij in de waarschuwingsstand gaat en constant luid piept... 

 

Ah 379€ door het toilet.. R.I.P.

Toch bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Andy zei:

Bedankt voor de handleiding porrelaar, ik heb de UPS kunnen deftig instellen.

 

Maar het helse ding is te luidruchtig en ik ben op het geniale idee gekomen om de ventilatoren te verwijderen.

De bedrading was aan het contactbord gelast dus heb ik de draden doorgeknipt. Waarna de UPS veel te warm komt en hij in de waarschuwingsstand gaat en constant luid piept... 

 

Ah 379€ door het toilet.. R.I.P.

Toch bedankt.

Alhoewel..

De UPS heeft 2 USB poorten...

Maybe kan ik 2 ultra stille USB ventilators bestellen en zo hermonteren. Mijn eerste zoekopdracht naat stille ventilatoren wijst uit dat deze met regelstand voor snelheid komen en helemaal niet zo duur zijn.

Zou dit lukken? En welk merk bevelen jullie mij aan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Andy zei:

ik ben op het geniale idee gekomen om de ventilatoren te verwijderen

Dat was misschien toch niet zo'n geniaal idee om de draden door te knippen. Ik neem aan dat jij het woord  'geniaal' hier ironisch of misschien zelfs sarcastisch gebruikte... 😉 Ik ben al blij dat ik jou niet op dat geniale idee heb gebracht, want dan zou ik de schuld krijgen.

 

Als ik het goed begrijp wil je nu gebruik maken van 2 USB poorten die aan de buitenkant van de kast zitten. Daarop wil je 2 stille fans aansluiten, die je in de kast monteert. Bovendien moeten die fans regelbaar zijn. Klopt mijn aanname?

 

Regelbare ventilatoren in een pc moeten (dacht ik) een 4-pins aansluiting hebben, en je sluit ze aan op de daarvoor bestemde aansluitingen op het moederbord. Voor 3-pins fans moet je, meen ik,  een aparte snelheidsregelaar kopen en ertussen monteren.

Hoe jij dat in die UPS voor elkaar moet krijgen zou ik echt niet weten. Ik kan jou hierbij dus niet verder helpen, maar gelukkig ben ik niet de enige die dit forum bezoekt. Ik hoop daarom dat iemand anders hiervoor een nuttige tip heeft of jou zelfs bepaalde fans kan aanbevelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt zeker een mogelijkheid. Maar op het tweede plaatje op de website van Quiet USB fans zie je dat de fan wordt geplaatst op de buitenkant van een kast die veel gaatjes heeft, zodat de warme lucht eruit getrokken kan worden of erin geblazen kan worden.

 

Jij zou dan de luidruchtige ventilators uit de UPS Green Cell moeten halen. De vervangende Quiet USB fans kun je dan aan de achterkant plaatsen op de plek waar de 'oude' ventilators zaten.

5f0859960b743-Ashampoo_Snap_2020.07.10_1

 

Houd dan wel rekening met de breedte van de kast, want het is niet erg fraai wanneer die stille ventilators een stuk breder zijn dan de kast. Maar ik zie dat ze in allerlei afmetingen (40; 80; 120 mm) te krijgen zijn. En natuurlijk monteer je ze dan zo dat ze de warme lucht naar buiten trekken, weg van de kast.

Het mooiste zou zijn wanneer je de stille fans aan de binnenkant kon monteren (op de plek van de luidruchtige), maar dan wordt het lastig om de snelheid te regelen met de bijgeleverde regelaar, vermoed ik.

 

Wacht gerust op de mening van andere leden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ventilators zijn er al uit en vervangen door een nylonkous van mijn vrouw om stof the weren ;)

Maar ja, de UPS warmt toch op, had dat niet verwacht. Maar ik verzin wel iets.

Andere leden die op zoek zijn naar een UPS raad ik aan de specs voor decibels te checken want <50db is echt wel luid...

 

Als mijn 'project' klaar is post ik een video.

 

Toch bedank voor de hulp.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.