Ga naar inhoud

Nieuwe laptop gaat bij afsluiten in slaapstand


Dokabart

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn vriendin heeft deze week een nieuwe laptop, Lenovo IdeaPad 3 gekocht, maar bij afsluiten gaat hij in een soort van slaapstand, van zodra je hem open doet start hij van zelf op.

Heb hier al wat zitten zoeken, en heb ook al de instellingen verandert, zoals "snel opstarten" af te vinken, en alles verandert van "slaapstand" naar "afsluiten"...maar niets helpt.

Iemand nog een idee wat dit kan zijn? Of moet ik deze laptop terugbrengen naar winkel?

Alvast bedankt,

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dokabart,

 

ik denk dat je hier (<klik!) de verschillende mogelijkheden gaat vinden en ook de oplossing voor je probleem.

 

Maareuh... meestal wordt het wel zo ingesteld bij een laptop zoals je het beschreven hebt: dichtdoen=slaapstand en opendoen= direct terug actief.

Heb je een bedoeling met hem hélemaal af te sluiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Bedankt voor je info, maar heb al die instellingen al geprobeerd, en telkens op toepassen gedrukt, maar na opstart blijft het probleem.

En waarom volledig afsluiten... moest die laptop nu dagelijks, en meerdere malen per dag gebruikt worden zou ik daar nog kunnen mee leven, maar deze laptop wordt niet dagelijks gebruikt, waarom dan zolang in slaapstand laten?

Ik heb zelf ook nog een recente laptop voor mij, maar die kan je normaal afsluiten, of in slaapstand als je dat wilt...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Dokabart zei:

mag ik dat verwijderen?

Nee, dat zou ik niet doen - het gaat wel over Intel, maar over de Chipset Device en nièt zoals op die pagina over Intel Rapid Storage Driver of Intel Management Interface.

 

Maareuh: op die pagina staat ook iets van afbeelding.png.d4c8d4b2028a33283ec0009b70625914.png

 

Dàt kan je met een gerust hart proberen. Levert het iets op?

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

maar plots valt mijn oog op iets:

Op 21/7/2020 om 13:56, Dokabart zei:

Mijn vriendin heeft deze week een nieuwe laptop, Lenovo IdeaPad 3 gekocht

maar dan heeft zij er toch nog waarborg op, dan gaat ze er toch gewoon mee naar de zaak terug?

(al wil ik wel verder mee naar een oplossing blijven zoeken, dat ook weer niet)

 

Hier heb je trouwens nog een aantal middeltjes om het probleem te omzeilen:  https://decomputer.be/windows-10-afsluiten/

maar ik blijf op de eerste plaats denken aan: terug naar de winkel ermee, je hebt niet voor niets waarborg !

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet het probleem zich ook voor als er helemaal geen externe hardware is aangesloten? Dus ook geen dongle van een eventuele draadloze muis hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gebeld met de winkel waar we hem gekocht hebben, en we mogen hem komen omruilen, want dit is niet normaal zei hij. Wat wel normaal is dat nadat je hem hebt afgesloten, en je opent de laptop dan springt hij vanzelf aan.

Dat word naar het schijnt tegenwoordig dikwijls zo ingesteld bij laptops.

Ik hou jullie nog op de hoogte.

Alvast iedereen bedankt voor de info!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.