Ga naar inhoud

Formule maken


Noemi

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Kan iemand mij helpen om onderstaande formule te laten werken?

=ALS(OF(EN(K2>=3,AF2>=4)),(EN(K2>=3,AO2>=4));"0,25";"0");ALS(EN(K2>=3,AF2>=4,AO2>=4);"0,5";"0")

 

K2 moet in alle gevallen groter of gelijk zijn aan 3, is dit niet het geval, dan moet er 0 uitkomen.

Wanneer K2 groter of gelijk is aan 3 en alleen AF2 groter of gelijk is aan 4 en AO2 kleiner is dan 4, dan moet er 0,25 uitkomen.

Wanneer K2 groter of gelijk is aan 3 en alleen AO2 groter of gelijk is aan 4 en AF2 kleiner is dan 4, dan moet er 0,25 uitkomen.

Wanneer K2 groter of gelijk is aan 3 en AF2 en AO2 allebei groter of gelijk zijn aan 4, dan moet er 0,5 uitkomen.

Wanneer K2 groter of gelijk is aan 3 en AF2 en AO2 allebei kleiner zijn aan 4, dan moet er 0 uitkomen.

 

Alvast bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Haije of iemand andersgenestelde als emields (hs) (8).xlsx,

 

Bedankt, dit was wat ik zocht! Super!

Nu heb ik nog een uitdaging. Ik heb 2 profielen (Kolom H) die ook meegenomen moeten worden in de formule:

Wanneer het een profiel M is, moet onderstaande formule worden toegepast:

=ALS(WAARDE(LINKS(K3;1))>=3;ALS(EN(WAARDE(LINKS(AF3;1))<4;WAARDE(LINKS(AO3;1))<4);0;ALS(EN(WAARDE(LINKS(AF3;1))>=4;WAARDE(LINKS(AO3;1))>=4);0,5;0,25));0)

 

Wanneer het een profiel T is, moet onderstaande formule worden toegepast:

=ALS(WAARDE(LINKS(K4;1))>=3;ALS(EN(WAARDE(LINKS(AF4;1))<4;WAARDE(LINKS(AI4;1))<4);0;ALS(EN(WAARDE(LINKS(AF4;1))>=4;WAARDE(LINKS(AI4;1))>=4);0,5;0,25));0)

 

Bedankt!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.