Ga naar inhoud

Onbestelbaar bij Proximus/Skynet/Belgacom


djdanvan

Aanbevolen berichten

Beste PCH,

Ik zit echt met een zeer vervelend probleem.

Ik  (en ook het bestuur) verstuur regelmatig e-mails naar de leden van onze vereniging, uiteraard met verschillende e-mail adressen.

Ik verstuur deze e-mail berichten vanuit een Gmail account in groep (Labels) naar de leden.

Eigenaardig genoeg komen steeds de adressen met een Proximus/Skynet/Belgacom adres terug en zo iedere dag voor 72 uur probeert Proximus dit te doen.

GEEN enkel e-mail adres bij een andere provider komt terug. Bij het navragen bij onze leden of ze die mail toch ontvangen hebben blijkt dit toch zo te zijn (niet altijd) na zoveel tijd te zijn.

Maar voor drie dagen lang krijg ik steeds (van elk Proximus adres) bij iedere poging van Proximus een bericht dat Proximus probeert deze mail te versturen maar niet lukt, wat zeer ambetant is.

Het gaat hierover meer dan 300 leden. Ik heb de indruk dat dit het meeste gebeurt als er een bijlage is bijgevoegd. (bijlage zeker niet te groot)

Blijkbaar kan mij niemand helpen ook bij Proximus sturen ze mij wandelen.

Zie bijlage

 

Wie heeft er dit ooit meegemaakt?

Wie kan os daarmee helpen?

Hartelijk dank

djdanvan

PCH1.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk maar ben niet zeker dat je de mails moet versturen naar @proximus.be i.p.v @skynet of @belgacom

Klanten krijgen de mails wel binnen maar waarschijnlijk wil Proximus jou melden dat je voortaan @proximus.be moet gebruiken.

 

 

Probeer die test eens?

Ik zou het normaal vinden.

Bij Telenet mag je nog altijd de héél oude mailadres gebruiken en dat vind ik niet normaal.

Het is zo lang geleden dat ik zelfs niet meer weet welke het was maar ik krijg nog steeds (gelukkig heel zelden) mails van de oude type. Dan verwittigd ik hun dat men @telenet.be  bemoet gebruiken.

 

Een ander reden is dat je bij instellingen had vermeld dat klanten jou moet melden dat uw bericht hadden ontvangen maar dat systeem is echt heel ouderwets omdat je altijd een bericht krijgt als de mailadres verkeerd is.

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, stegisoft zei:

Een ander reden is dat je bij instellingen had vermeld dat klanten jou moet melden dat uw bericht hadden ontvangen maar dat systeem is echt heel ouderwets omdat je altijd een bericht krijgt als de mailadres verkeerd is.

 

Waar kan ik die instelling wijzigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even ter info :

 

4 uren geleden, stegisoft zei:

Ik denk maar ben niet zeker dat je de mails moet versturen naar @proximus.be i.p.v @skynet of @belgacom

Dit klopt niet. Mailadressen @skynet en @proximus blijven bestaan : zie https://www.proximus.be/pickx/nl/1952133/je-skynet-be-of-proximus-be-e-mailadres-blijft-bestaan

 

Je kan niet zomaar @skynet vervangen door @proximus, want dan riskeer je dat je mail bij een verkeerde bestemmeling terechtkomt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel.

 

Stel mijn e-mailadres is xyz@skynet.be. Dan krijg ik nog altijd de mails die naar dat adres verstuurd worden.

 

Het is best mogelijk dat iemand anders een e-mailadres aangemaakt heeft xyz@proximus.be.

 

Zou je nu in mijn adres skynet vervangen door proximus, dan krijgt die tweede persoon de mail en niet ik.

 

Bij proximus is het wel niet meer mogelijk een nieuw e-mailadres (eigenlijk een alias) aan te maken eindigend op skynet.be, maar de oude adressen blijven behouden.

 

Telenet denkt daar blijkbaar anders over en heeft @pandora.be vervangen door @telenet.be met het gevolg: het voorbeeld dat ik hierboven aanhaal.

 

(zie bv. deze post : https://www.netweters.be/t5/E-mail/pandora-be-en-telenet-be/td-p/42461 )

 

Er zijn trouwens veel mensen met dezelfde naam, dus om onderscheid te maken moeten ze er bij telenet dikwijls een cijfertje bijzetten, bv xyz2@telenet.be . En dat werkt dan ook verwarring in de hand.

 

(En terzijde, voor het geval dat proximus hetzelfde van plan zou zijn heb ik naast mijn adres xyz@skynet.be ook al het adres xyz@proximus geregistreerd ;))

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Dit klopt niet. Mailadressen @skynet en @proximus blijven bestaan

Ik heb duidelijk gezegd dat ik niet zeker ben.

Maar er is een verschil tussen een mail verzenden naar een mailadres of je moet inloggen met uw oude mailadres.

 

Als dat zo is bij Proximus dan moet ik bekennen dat Proximus een grote blunder heeft gemaakt.

Waarom naam veranderen in Proximus terwijl oude Skynet en Belgacom nog steeds aanwezig is?

 

Ik vind dat Pandora helemaal niet klinkt als Telenet dat veel bekender is.

Mijn eerste mailadres was ook pandora.be maar zodra Telenet kwam meteen verandert in Telenet.be omdat het moderner is.

 

Op de vraag:

Volgens uw afbeelding staat unable to read banner

Kan het zijn dat je banner verstuurd?

 

Welke mailprogramma gebruikt je?

 

 

 

 

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

stegisoft,

 

Ik (wij) gebruiken een G-mail account en versturen de e-mails steeds op dezelfde wijze. 

nl. Inloggen via de Browser Chrome of Safari op Iphone of Edge, (de nieuwe).

En van het account zelf, verzenden.

Steeds met hetzelfde resultaat.

Eigenaardig.

 

gr djanvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.