Ga naar inhoud

Kan opstartscherm niet bereiken


Baert Patric

Aanbevolen berichten

Betreft melding bij starten pc:"de updates kunnen niet worden voltooid; Wijzigingen ongedaan maken Schakel computer niet uit."  hierna krijg ik alleen onderaan de aan uit knop en symbool internet. Ik probeer de wifi te verbinden, lukt wel maar blijft niet veerbonden. Na dit bericht (ongeveer duurt 15 min. soms naar het startscherm om de toegangskode in te voeren, maar gaat direct naar terug opstarten en de siclus begint opnieuw.

Met esc tijdens opstarten ga ik naar de boot waarin  f1 f2 f9 (boot device option) f10 (bios setup)  f11 (system recovery) en f12 (network boot). f12 werkt niet failt (weer geen wifi meer) Bij f11 al alle mogelijkheden geprobeerd, maar systeemherstel melding "kan niet uitgevoerd worden

IK heb een installatiemedium, maar dit wordt niet herkend als ik via f9 of f10 probeer opnieuw te installeren Via f9 vind ik boot from EFI file, maar dan vind ik een hoop rommel. Via de bios proberen bootvolgorde veranderen, maar zowel USB CD/DVD ROM drive als USB diskette on key/USB hard disk melding "checking media failt.

Het is een laptop HP model 15 db0231nb model RTL8723DE

 

Is er hulp mogelijk aub?

Dank bij voorbaat

 

Patric

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beschik je over back-ups en zo ja welke en van welke datum?

 

5 uren geleden, Baert Patric zei:

Via f9 vind ik boot from EFI file, maar dan vind ik een hoop rommel.

Maak hier eens een foto van en toon ons die eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is een nieuwe laptop gekocht bij bol.com. Werkt 2 weken, daarna dit probleem. Werd tot nu toe alleen voor fb spelletjes gebruikt. Ik heb installatie stick voor opnieuw installeren van win 10, maar kan dit niet gebruiken, kan niet opstarten van een ander medium, geeft foutmelding als ik dit eens kan proberen. Heb eens gezocht, er is een foutmelding 0x80071a91 die verwijst naar een bug in een update of zo. Maar zelfs de aanwezige apps op de pc werken niet, altijd foutmelding. Terugkeren naar vroegere toestand  ook foutmelding.

Ik zou willen herinstalleren, maar kan niet booten van externe schijf,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had ik allemaal wel begrepen, daarom had ik graag een antwoord op mijn vragen. Omdat je laptop slechts 2 weken oud is volstaat een antwoord op mijn 2de vraag.

Moest het om een hardwareprobleem gaan dan kan je de garantie aanspreken maar ik denk gewoon aan een falende update (upgrade?).

Voor uw laptop staan er ook enkele belangrijke update op de site van HP, o.a. een BIOS update van dit jaar. Uw laptop is al een paar jaar op de markt en is mogelijk niet bijgewerkt alvorens je die hebt geleverd gekregen. Daardoor kunnen Windows updates voor problemen zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, droske zei:

 

20 uren geleden, Baert Patric zei:

Via f9 vind ik boot from EFI file, maar dan vind ik een hoop rommel.

Maak hier eens een foto van en toon ons die eens.

 

Mijn vraag is toch duidelijk en niet moeilijk te beantwoorden vind ik.

 

We hebben gewoon iets meer informatie nodig om een mogelijke oplossing aan te reiken.

En is alle externe hardware afgekoppeld als je de pc opstart?

 

Dus graag een antwoord op deze twee vragen.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp echt niet dat je mijn vragen niet eens opmerkt.

 

Ik vraag het daarom voor de laatste keer...

18 uren geleden, droske zei:

 

23 uren geleden, Baert Patric zei:

Via f9 vind ik boot from EFI file, maar dan vind ik een hoop rommel.

Maak hier eens een foto van en toon ons die eens.

En zal nog eens herhalen wat hier eigenlijk al staat, mar in andere bewoordingen. Maak eens een foto van dat f9 bootmenu en toon ons die door als bijlage toe te voegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

uw vraag van een foto heb ik in vorig antwoord niet gezien hoor, is ook moeilijk door te sturen zoals ik vroeger reeds merkte. Bepaalde extensies kunnen niet geplaatst worden .Dus ik heb besloten het toestel terug naar leverancier te sturen (garantie denk ik toch). Bij nazicht zie ik dat het toestel reeds een paar jaar bestaat en nu in uitverkoop zal geweest zijn, zonder de nodige updates. Die foutmelding wijst er ook op denk ik. Zal niet zelf te herstellen zijn denk ik.

Alvast bedankt voor de moeite.

U mag dit topic sluiten hoor.

 

mvg

 

Patric

aangepast door Baert Patric
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.