Ga naar inhoud

Formule doortrekken waarbij enkel het TABBLAD verandert. (met foto)


JL

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben op zoek naar een manier om formules door te trekken waarbij het vakje vaststaat, maar het TABblad telkens veranderd. 

Dit is de formule: ='2016'!B41 . De tabbladen zijn 2016, 2017, 2018, 2019, 2020. Het vakje moet B41 blijven. 

 

Nu moet ik het telkens manueel selecteren in elk tabblad, wat veel tijd kost.

Heeft iemand hier een eenvoudige oplossing voor? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Naar aanleiding van mijn vorige draadje open ik een nieuwe met wat meer informatie, want kennelijk leg ik mijn probleem niet goed uit. 

Ik ben zo onhandig met excel dat jullie me enkel kunnen helpen met een pasklare formule :-). Ik ben al een hele tijd aan het sukkelen met deze formule en krijg het niet voor mekaar, maar waarschijnlijk stelt het weinig voor.

 

Op de afbeelding zie je in vakje B11 een verwijzing staan naar tabblad '2015' vakje B37. Als ik dit doortrek wordt C11: ='2015'!C37. 

Ik ben inmiddels zo ver dat ik het vakje kan 'vastzetten' met $ teken. Maar het tabblad '2015' moet bij het doortrekken '2016' worden, vervolgens '2017' '2018' enzovoort. 

 

Hoe los ik dit op?

 

Alvast dank voor jullie hulp!

 

 

pchelp.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.