Ga naar inhoud

Framework foutmelding


geiteke

Aanbevolen berichten

Sinds enige tijd bij het opstarten verschijnt het Microsoft .Net framework  scherm.  De ene keer sluit het zichzelf af, maar blijft dan om de paar minuten flikkeren op het scherm, de andere keer moet ik het manueel afsluiten. De knop Details geeft drie paginas aan foutmeldingen.

Installatie van de laatste versie heeft niet geholpen.

Alvast bedankt voor de hulp in deze

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed gedaan.

 

Het is zoals verwacht een falende Windows update.

In dit geval is er een behoorlijke kans op slagen door die update zelf te downloaden en te installeren nadat je je beveiligingsprogramma tijdelijk hebt uitgeschakeld.

Ik geef je hier de download link: http://download.windowsupdate.com/d/msdownload/update/software/secu/2020/08/windows10.0-kb4565351-x64_e4f46f54ab78b4dd2dcef193ed573737661e5a10.msu

 

Ik zie ook dat je nog met een sterk verouderde versie van Windows 10 zit. Zie in je afbeelding bij Feature update to Windows 10, version 2004

Daaronder staat in het ROOD de download- en installatie link.

Van zodra die eerder mislukte update geslaagd is aan de hand van de door mij aangeboden link dan is het uitvoeren van die update naar Windows 10, versie 2004 je volgende taak.

Opgelet: Het is daarbij van het grootste belang dat je pc tijdens die update niet zonder stroom valt want de uitvoering van die update kan enkele uren duren afhankelijk van de snelheid van je pc en je Internetverbinding. Hou dan ook je beveiligingssoftware nog uitgeschakeld tot na die update.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koppige Windows hé.

 

Voer eens het volgende uit:

  • ·         Type cmd in “Windows zoeken”

  • ·         Klik met de rechter muisknop op het zoekresultaat Opdrachtprompt en kies  Als administrator uitvoeren.

  • ·         Kopieer en plak hier één voor één het volgende in gevold door ENTER:

net stop bits

net stop wuauserv

rmdir /s /q %windir%\SoftwareDistribution

net start bits

net start wuauserv

 

            Let op de spaties na rmdir, s en q en wacht na iedere opdracht tot je terug de cursor ziet knipperen achter het pad C:\Windows\system32>
 

Hiermee wordt de service automatische update gestopt, alle gedownloade data wordt verwijderd en de service wordt opnieuw gestart.
Het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat er in de map Softwaredistribution een fout zit.
Let wel: de map wordt weer opnieuw aangemaakt door het proces "Windows Update" en zal ook weer opnieuw gevuld worden.
Eventueel geweigerde updates zullen opnieuw aangeboden worden!

 

Nadat je de computer opnieuw hebt opgestart herhaal je de installatie van de door uzelf gedownloade update. Let wel: Ook nu weer de beveiliging (G-Data en Windows beveiliging) tijdelijk uitschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@droske,

 

Het is inderdaad prachtig fietsweer, ga er trouwens dadelijk ook van genieten! ;)

 

Maar ik las eerder dit:

ScreenShot018.jpg.02cc549a2b2ad0064ba17ebf3f0133fe.jpg

Bron: GratisSoftware.nl

 

En vermits TS nog met een verouderde versie opgescheept zit (1903) is hij/zij mogelijks/klaarblijkelijk een slachtoffer van deze "augustus-update" !

Eventueel even (enkele dagen ??) afwachten of de "september-update" soelaas kan brengen en het euvel vanzelf verdwijnt en deze "cumulatieve update" niet meer aangeboden wordt.

De map "SoftwareDistribution" eens leegmaken zou ook wel eens kunnen helpen.

 

En natuurlijk zo vlug mogelijk de versie 2004 binnenhalen zou ik zeggen.

 

Sorry voor de tussenkomst.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.