Ga naar inhoud

Een forum


Liesbeth*

Aanbevolen berichten

Een vriendin van mij heeft een PSP forum en nu doet er zich bij 1 lid rare dingen voor zoals je kan zien op bij gevoegd plaatje.

Screen-Shot031.png

 

Er zit iets onder waar van zij zegt het gebeurt automatisch want ze doet zo en zo.

Het is dus niet aanklikbaar die witte dingen.

Nu doen wij dit ook zo maar niks geen rare witte vierkantjes eronder.

Nu klik je op wijzigen en dan zitter er 2 vreemde codes bij zoals te zien op kladblok wat ik hier bij voeg.

Waarom heeft zij er last van terwijl anderen deze uploader ook gebruiken en nergens last van heeft??

***vraag.txt

aangepast door Liesbeth*
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die twee vreemde codes in Kladblok zijn gewoon beschrijvingen (Base64 codes) van die witte rechthoekjes. Als je een foto per e-mail verstuurt, dan wordt die foto ook omgezet naar Base64. Dat kun je zien in de header van die e-mail.

 

Als je een kleine afbeelding omzet naar Base64, dan resulteert dat in een flink aantal regels. Dat merk je al aan jouw kladblokbestand.

En als je goed kijkt, dan zul je zien dat die 2 vreemde codes exact gelijk zijn aan elkaar. Dat komt omdat die 2 vreemde rechthoekjes ook exact gelijk zijn.

 

Ik heb even een printscreen gemaakt met mijn iPad en die naar mezelf gestuurd. Als ik die mail later bekijk in Thunderbird op mijn desktop pc, dan zie ik gewoon de afbeelding, maar als ik de header (bron van het bericht) bekijk, dan zie ik duizenden regels met Base64 code. Hieronder laat ik een heel klein stukje van die code zien:

5f537a12500e6-Ashampoo_Snap_2020.09.05_1

De volledige Base64 code van die afbeelding is misschien wel duizend keer zo lang.

 

Het is dus geen 'enge' code die jij ziet. Je kunt die Base64codes uit jouw Kladblokbestand ook weer omzetten naar een afbeelding. Dat heb ik even met een online programma gedaan. Hieronder het resultaat:

5f537b3ba7940-decoded-20200905113346.png

En daar is dus weer dat rare rechthoekje...

 

Het verhaal hierboven geeft een verklaring voor de codes die jij in Kladblok ziet. Het verklaart niet waarom die ene vriendin die 2 rechthoekjes ziet, en andere gebruikers van het forum die rechthoekjes niet zien. Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Zou je die twee Base64 codes verwijderen uit de website, dan verdwijnen ook die rechthoekjes. En dan blijft alleen de afbeelding 4_9_ps10.png (die dame met die fraaie hoed) over.

 

Maar ik heb absoluut geen verstand van het maken of onderhouden van websites, dus ik kan je hier niet verder mee helpen. Het is in ieder geval niets kwaadaardigs, die witte rechthoekjes. Je komt ze wel vaker op internet tegen. Hier een voorbeeld:

5f537efae74ec-Ashampoo_Snap_2020.09.05_1

Die afbeelding zag ik op deze website: https://noticiasdeindaiatuba.com.br/regiao/ministerio-da-economia-lanca-em-sp-programa-para-estimular-o-emprego/

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ieder lid kan ze zien maar er dus niks met een email verstuurd. De plaatjes worden vaak geladen met de vaster uploader van actieforum en dat is dus serrvimg.

En we vonden het gewoon vreemd dat zij de enige was met die code en alle andere 25 leden dus niet dat maakt je dan wel achterdochtig.

En goed dat het niks vervelends is dan is het vreemd dat alleen zij er last van had daarom dus de achterdocht.

 

Maar kan dus een slotje op dank jullie wel.

aangepast door Liesbeth*
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.