Ga naar inhoud

outlook wachtwoorden mail


Ebonny

Aanbevolen berichten

Geachte Lezer,

Het volgende. Sinds er een nieuwe update van windows  10 is gedownload vraagt Outlook iedere keer om het wacht woord in te vullen bij het email adres.

ik heb dit regelmatig  ingevuld en aangevinkt  het wachtwoord onthouden. Maar toch vraagt hij het opnieuw. Wil kan mij helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ebonny, was dat een update die erg veel tijd in beslag nam? Dan heb je waarschijnlijk de nieuwste versie van Windows 10 gekregen: versie 2004.

Of dat zo is, kun je makkelijk achterhalen. Klik op Start > Instellingen > Bijwerken en beveiliging. Klik dan op 'Geschiedenis van updates weergeven'.

 

Sommige mensen klagen dat ze na die upgrade naar versie 2004 steeds weer het wachtwoord van hun e-mailaccount moeten invullen in Outlook. Precies wat jij nu ervaart. Zie bijvoorbeeld hier onder punt 5: https://www.gratissoftwaresite.nl/tips-hulp-problemen-oplossingen-windows-10-2004-upgrade

Enkele mensen die dezelfde klachten hadden als jij, hebben ervoor gekozen om terug te keren naar de vorige versie van Windows. Daar heb je echter slechts 10 dagen de tijd voor.

 

Als ik met Google zoek naar passwords in outlook not saved in windows 10,version 2004, dan krijg ik flink wat hits. Je zou die zoekresultaten kunnen aanklikken en dan kijken of er een oplossing bij zit, die bij jou helpt.

 

Het probleem lijkt te liggen bij de Credentials Manager. In gewoon Nederlands is dat Referentiebeheer. Daarin worden jouw wachtwoorden bewaard.

 

Je kunt het volgende proberen.

Zorg ervoor dat Outlook is afgesloten!

Open het Configuratiescherm en klik dan op Referentiebeheer. Klik op Windows Referenties. Ik krijg dan het volgende te zien:

5f538efb16429-Ashampoo_Snap_2020.09.05_1

Zoek de items die over Microsoft Office gaan en klik erop om die te openen:

5f538ff7e58ea-Ashampoo_Snap_2020.09.05_1

Klik dan op Verwijderen om die referentie te verwijderen.

Herhaal dat als je meerdere referenties voor Microsoft Office in Referentiebeheer hebt.

(zelf heb ik ook versie 2004 van Windows 10, maar het wachtwoord voor mijn e-mailaccount wordt nog wél onthouden door Outlook 2016, dus ik ga zelf die referenties niet verwijderen).

Sluit Referentiebeheer af; Open Outlook, geef als daarom gevraagd wordt het wachtwoord voor je e-mailaccount in en zet een vinkje voor 'Wachtwoord onthouden'. Je hebt daarmee een nieuwe referentie voor Outlook aangemaakt. Hopelijk blijft die nu wel bewaard, maar ik kan je er geen garantie op geven.

Elders wordt een registerwijziging aangeraden, maar dat is altijd wat riskant als je niet weet wat je aan het doen bent.

 

Hopelijk komt Microsoft binnenkort met een fix (lees: update) die dit probleem oplost voor de mensen die er last van hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  •  
  •  Topicstarter
  • Lid
  •  2
  • 340 berichten

Beste Porrelaar,

 

Plan B werkte niet. dus heb ik microsoft gebeld en die onderkende het probleem. 

Wat zij precies gedaan hebben weet ik niet helemaal want dat ging een beetje boven mijn pet. Zij hebben mijn PC overgenomen en de boel hersteld. Er was wel een probleem met mijn microsoft account.

In ieder geval het werkt weer. Ik hoef de wachtwoorden niet meer in te vullen.

Bedankt voor je hulp.

Deze topic mag worden afgesloten.

gr Ebonny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat een medewerker van Microsoft jouw probleem verholpen heeft. Het is voor anderen met hetzelfde probleem jammer dat je niet precies weet wat hij gedaan heeft, maar dat is ook wel begrijpelijk: waarschijnlijk ging dat voor jou te snel om goed bij te kunnen houden.

 

Een lid van het PCH team zal dit topic sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.