Ga naar inhoud

microfoon laptop werkt plots niet meer


evaH

Aanbevolen berichten

hallo,

ik ben nieuw hier.  Ik weet niet of ik in het juiste forum zit voor mijn vraag.  Laat me anders maar weten waar ik deze vraag het best stel.

 

De microfoon bij mijn laptop werkt plots niet meer.  Ik ben leerkracht en heb hier vorig schooljaar ppt mee ingesproken, maar dat gaat nu niet meer.   Ook google meet laat weten dat de micro gedempt is.  Ik kan die niet manueel inschakelen door erop te klikken. Ook bij instellingen heb ik gecheckt en staat die wél ingeschakeld, ik vind daar niets van een 'demping' terug. 

Bovendien: Ik kan niet bij instellingen de microfoon testen.  Er gebeurt niets als ik erop klik....  

 

 

Bovendien, werkt ook onze camera niet.   Die hebben we de afgelopen jaren niet nodig gehad, dus dat heb ik pas een aantal maanden geleden gemerkt, toen ik zoom of google meet wilde gebruiken.  Dat is nooit in orde gekomen.  Idem bij instellingen: alles staat aan.   Maar de camera is niet zo noodzakelijk als de micro....

 

Ik hoop dat iemand me kan helpen...

 

gr,

Eva

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum :welkom:

Probeer eerst eens volgende stappen, vooraleer te gaan knutselen met drivers.

Heb je de instellingen van de microfoon op deze manier gecontroleerd :

 

Klik op de startknop (de Windowsvlag linksonder) en ga naar Instellingen.

Dan verder naar Privacy

In de linkerkolom Microfoon

De schakelaar onder Apps toegang verlenen tot uw microfoon moet op Aan staan.

Daaronder zie je een hele reeks apps die je afzonderlijk wel of niet toegang kan verlenen. Zorg dat de schakelaar aan staat bij elke app die je wenst te gebruiken.

Helemaal onderaan moet ook nog de schakelaar onder Bureaublad-apps toegang verlenen tot uw microfoon op Aan gezet worden.

 

Idem voor de camera, ook daar onderaan Bureaublad-apps toegang verlenen tot uw camera op Aan zetten.

 

9 uren geleden, evaH zei:

Ik kan niet bij instellingen de microfoon testen. 

Zorg ervoor dat in het configuratiescherm geluid de microfoon gekozen is als invoerapparaat, anders werkt dit inderdaad niet:

geluid.png.f29a379158f296374482722079ae62d7.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.