Ga naar inhoud

Ethernet - WIFI verschillend netwerk


goyva

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik heb recent een Linksys velop wifi systeem geïnstalleerd om het bereik binnenhuis te vergroten, waarbij ik het wifi gedeelte van de telenet modem uitgezet heb.

Dit werkt allemaal prima, alleen heb ik nu een probleem met het feit dat mijn ethernet en wifi als twee afzonderlijke netwerken aanzien worden. Hierdoor kunnen bepaalde apps (bijvoorbeeld op de gsm of laptop die verbonden is met wifi) niet meer communiceren met apparaten die verbonden zijn met de kabel. Zo ziet o.a. mijn laptop de NAS niet meer in het netwerk en kan ik mijn surround systeem niet meer besturen met de gsm. 

 

Alles via de kabel heeft een IP met 192.168.0.... en mijn wifi zit op 192.168.1.... 

Ik heb geprobeerd de wifi eveneens te wijzigen naar 192.168.0.... maar dit had geen resultaat.

 

Hoe zorg ik ervoor dat beide netwerken als 1 aanzien worden en met elkaar kunnen communiceren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om het Linksys Velop Tri Band - Multiroom Wifi Systeem - Triple Pack.

De eerste node is via de kabel verbonden met de telenet modem. De andere 2 nodes worden draadloos gekoppeld aan de eerste node en fungeren alle drie als één netwerk.

 

https://www.linksys.com/nl/p/P-WHW0103/ 

 

aangepast door goyva
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet niet alleen naar 192.168.0.*** zetten maar ook DHCP uitzetten anders werkt het als 192.168.1.***

 

Dus moet je Bridge mode (klik stap 7)

Dan wordt DHCP uitgezet.

Invullen

192.168.0.*** geef Linksys een IP adres

255.255.255.0

192.168.0.1 = Telenet router

DNS = 192.168.0.1

DNS2 = 1.1.1.1

 

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.