Ga naar inhoud

Outlook 2019


RJ Grunn

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wil mij eerst even voorstellen.

Ik ben Reint-Jan en kom uit Groningen.
Ik ben van 2007 overgegaan naar 2019 en er is veel veranderd :-) 

Zo heb ik nu een probleempje met mijn outlook, waar ik zo 1,2,3, niet uitkom.

 

Ik heb in outlook mijn Gmail adressen toegevoegd als imap.

Het is alleen dat wanneer ik b.v. mijn mail vanuit postvak in verplaats naar mappen (onder postvak in), dan wordt deze mail ook op al mijn andere apparaten uit postvak in verwijderd.
Ook blijven de originele mails in Gmail niet staan.

Waar ben ik vergeten een vinkje (of iets dergelijks) aan te vinken.

 

 Groet RJ Grunn

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum, Reint-Jan uit Grunn!

 

Het loopt niet storm met reacties op jouw vraag. Hoe komt dat? Ik had jouw vraag gisteren al gezien, maar toen dacht ik: "Laat ik maar niet reageren, want ik heb geen idee wat RJ wil."  En misschien dachten andere lezers hetzelfde.

Nu ik je vraag nog eens lees, zie ik nog steeds het probleem niet. Maar misschien begrijp ik jou niet goed.

 

Jij hebt een paar Gmail accounts toegevoegd aan Outlook 2019. Je hebt meerdere apparaten (computers), waarop je je mails van je Gmail accounts kunt lezen.

Wanneer jij in Outlook 2019 een mail uit Postvak IN verwijdert of die mail verplaatst naar een andere map, dan merk je dat die mail ook op je andere apparaten niet meer in Postvak IN staat.

Dat lijk jij vreemd te vinden. Ik zie dat als volkomen normaal.

Gmail accounts zijn IMAP accounts. Dat betekent dat er gesynchroniseerd (gelijk gemaakt) wordt. Wanneer jij in Outlook 2019 een e-mail die in Postvak IN staat, verplaatst naar een andere map, dan zal synchronisatie plaatsvinden: Ook op de servers van Google (waar jouw mail van Gmail staat) zal die e-mail verplaatst worden.

En wanneer jij even later je mail van Gmail bekijkt op een ander apparaat (bijvoorbeeld een tweede computer of een smartphone of een tablet), dan zul je merken dat ook op dat andere apparaat die e-mail verplaatst is. Dat komt wederom door synchronisatie. Die synchronisatie verloopt niet rechtstreeks tussen jouw apparaten, maar altijd via de servers van Google. Dus: je verwijdert een e-mail uit Postvak IN van Outlook op je desktop pc > dan wordt diezelfde mail ook verwijderd van de servers van Google > Je opent later je Gmail op een smartphone. Dan wordt er op dat apparaat gesynchroniseerd met de servers van Google en wordt op je smartphone ook diezelfde e-mail verwijderd.

Het resultaat van die voortdurende synchronisatie is dat je op al je apparaten dezelfde mails zult zien in dezelfde mappen. Dat is een kenmerk van IMAP accounts.

 

Op 2/11/2020 om 13:22, RJ Grunn zei:

Ook blijven de originele mails in Gmail niet staan.

Die zin begrijp ik niet. Wat bedoel je met "de originele mails in Gmail"? Verdwijnen de e-mails van de server van Google? Zie je dat wanneer je je Gmail bekijkt via een browser? Of bedoel je iets heel anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, Bedankt voor je reactie.

 

Dit is dus het gene wat ik bedoel.

Ik maak ook gebruik op een andere laptop van office 2007 en in de outlook van 2007 werkt dit niet zo.
Ik kan in outlook 2007 van alles doen met de mailtje vanuit postvak in  (verplaatsen naar een map of zelfs verwijderen) en de mailtjes blijven gewoon in mijn Gmail account op Gmail staan. Ook blijven ze op mijn telefoon en andere laptops staan.

Blijkbaar is dit dat iets wat is veranderd bij 2019.

Ik denk dat dit komt, omdat 2019 de originele e-mails uit Gmail ophaalt, terwijl 2007 een kopie van de e-mails vanuit Gmail binnen haalt.

Hierdoor kan ik de e-mails verwijderen terwijl mijn andere apparaten nog steeds de e-mail van Gmail  kan blijven lezen, doordat de originele e-mail nog steeds op Gmail staat. 

 

Ook vind ik het apart, dat ik alle mail van verschillende account niet in één postvak in kan ontvangen.
Ik heb in outlook 2007 één postvak in en hieronder ook mijn mappen geplaatst. 

Nu met 2019 moet ik al mijn accounts apart openen om alle mails van de verschillende emailaccounts te kunnen lezen.

 

Ik hoopte dat ik deze instellingen van 2007 ook weer kan instellen in 2019.

 

groet Reint-Jan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Log via je browser in op je webmail van Gmail en controleer daar je instellingen op het tabblad Doorsturen en POP/IMAP.

Vergelijk ook de instellingen in Outlook 2007 en Outlook 2019.

 

Zoals het  nu  bij jou gaat in Outlook 2019 is normaal voor IMAP accounts. Zo hoort het.

Als je een e-mail verwijdert, dan doe je dat toch omdat je die e-mail niet meer nodig hebt? Dan heb je die e-mail toch ook niet meer nodig op andere apparaten?

 

27 minuten geleden, RJ Grunn zei:

Ook vind ik het apart, dat ik alle mail van verschillende account niet in één postvak in kan ontvangen.

Daar heb je al een ander topic voor geopend. Zie hier: https://www.pc-helpforum.be/topic/75471-outlook-2019/?tab=comments#comment-588251

 

En daar heb ik al een antwoord gegeven.

 

Tip: Je hebt nu twee topics geopend met dezelfde titel (Outlook 2019), maar ze gaan over verschillende problemen. Probeer voortaan in de titel heel kort aan te geven wat je vraag of probleem is. De titel van je vraag over het combineren van alle inkomende mails in 1 Postvak IN zou dan kunnen zijn: Hoe alle inkomende mail combineren in 1 Postvak IN (Outlook 2019)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.