Ga naar inhoud

ipadres / locatie


jmn

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Een videoplatform waarvan ik lid ben, maakt gebruik van locatiebepaling via je ip-adres.

De beperkte helpfunctie schetst mijn probleem:

 

Quote

Waarom zie ik een afbeelding, maar geen playknop?

De website van New Faith Network detecteert je IP-adres. Als je IP-adres locatie niet uit Nederland, België of Luxemburg komt, blokkeert New Faith Network het streamen van video´s. Dan is er alleen een afbeelding zichtbaar, en geen playknop. 

 

Check eenvoudig je IP-adres locatie door via de volgende link Whats my IP? je IP-adres op te zoeken. Op deze website kan je eenvoudig checken wat je IP-adres locatie is. Ben je in Nederland, maar geeft hij aan dat je in een ander land bent? Neem dan contact op met je internetprovider.

 

 

Nu zit ik echt in NL, maar zie geregeld geen playknop.

 

Zou dat kunnen liggen aan de configuratie van mijn netwerk?

Ik heb de Experiabox V8 van KPN waar het signaal op binnenkomt. Deze deed echter vreemd, waardoor ik het wifi-signaal heb uitgezet. 

Via een LAN-verbinding een andere router erop aangesloten, en daarmee verbind ik met het internet.

 

Dat werkt allemaal prima en snel. Prima Wifi door het hele huis.

 

Tot ik dus tegen dit probleem aanliep. Kan het zijn dat het ip-adres van mijn laptop 'vertroebeld' wordt door de extra router tussen de laptop en het originele signaal van KPN?

 

Groet,

Johan

 

PS volledigheidshalve hier nogmaals mijn configuratie:

 

Internetkabel KPN komt huis binnen-> Experiabox V8 (wifi uitgeschakeld) -> via kabel verbonden met Netgear routertje -> wifi op alle laptops/telefoons e.d.

Dus die bekabelde Netgear is eigenlijk de wifi-voorziening voor het hele huis. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De configuratie van he thuisnetwerk heeft niets met het probleem te maken.

 

Het gaat om het ip dat je krijgt van je provider (KPN).

Een snelle controle van het ip waarmee je hier hebt gepost, toont idd een (vast/fixed) ip van kpn dat zou gesitueerd zijn in Zeeland in de omgeving van Middelburg.

 

Ik zou doen wat de site aangeeft.

13 uren geleden, jmn zei:

Ben je in Nederland, maar geeft hij aan dat je in een ander land bent? Neem dan contact op met je internetprovider.

 

Je kan ook de site zelf contacteren.

Misschien is hun systeem om je te localiseren aan de hand van je ip niet helemaal juist.

Nu is geen enkel systreem echt accuraat want als ik mijn ip ingeef dan zit er een verschil op van ongeveer 30 km .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, geen VPN.

Het is, dat vergat ik eigenlijk wel te zeggen, niet altijd zo. Soms pakt ie 'm wel, soms niet.

Ik heb 'm ook nog rechtstreeks aan de kabel gehad, verbonden met de officiele ExperiaBox, maar de eerste keer deed ie het wel, daarna ook weer niet.

Maar goed, ik zal KPN en die streaming dienst eens contacten.

 

Gr.

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen KPN en Streamingdienst gesproken. 

KPN forum gaf aan dat dat niet bij hun kon zitten.

Streamingdienst had echter een tijdje storing. Sindsdien ook geen last meer gehad. 

 

Dank voor meedenken.

 

Topic kan op slot.

 

Groet,

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.