Ga naar inhoud

4 x dezelfde naam met waarschuwing AANTAL.ALS formule


Pascal1234

Aanbevolen berichten

Graag volgende oplossing en ik geraak er niet aan uit :

 

In voorbeeld wil ik als bij een 4de ingave van dezelfde naam de pop up krijgen of waarchuwing krijgen met het gebruik van gegevensvalidatie .

 

vb : via gegevensvalidatie : aangepast ---> AANTAL.ALS ( A: A : P:P ; A1:P1 ) <4 ----> 

Mijn formule klopt ergens niet , wat doe ik verkeerd , de toepassing wil in gebruiken in tabel zoals in voorbeeld , ik wil het bereik voor de hele tabel........

 

met grote dank als iemand mij kan helpen dienst1.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bedoeling is al ik een naam voorbeeld Marc intyp in de eerste kolom "Dienst" op 5 november  en ik bijgevolg in de andere kolommen van "dienst"  op 10 november ook diezelfde naam intyp dat ik na een derde ingave in een nog andere kolom "dienst " op een andere datum een melding krijg dat ik deze naam al 3 keer ingegeven heb in het voorbeeld dat ik wil een volgende stap zou dan zijn indien 4 keer dezelfde naam voorkomt in de tabellen ik een melding krijg .

 

Ik had al geprobeerd via voorwaardelijke opmaak , maar mijn bestaande kleuren verdwijnen als ik het via Macro's toepas 

Dit is em , (niet kijken naar bereik deze moet ik nog aanpassen ) 

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Set zoek = Range("B2:M3,B7:M8,B12:M13,B17:m18,B22:M23,B27:G28,B32:M33")
If Not Intersect(Target, zoek) Is Nothing Then
    For Each cell In zoek
        If WorksheetFunction.CountIf([b2:m33], cell.Value) >= 3 Then
            cell.Interior.Color = 65535
        Else
            cell.Interior.Pattern = xlNone
        End If
    Next
End If

End Sub

 

Ik ben vorige keer zeer goed geholpen geweest ! echt top , nu vraag ik (weer) om deze op te lossen , ik moet iets doen aan de kleurcode denk ik maar weet niet hoe 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.