Ga naar inhoud

Foto's herstellen intern geheugen smartphone?


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb onlangs een kennis uit de nood geholpen wiens Huawei P9 lite niet meer te gebruiken was, volgens de winkel althans.

De telefoon werkt opnieuw correct. Door een nieuw google account aan te maken heb ik het apparaat terug aan de praat gekregen, en die persoon is er heel blij mee.

Wat er dus voordien precies mee gebeurde weet ik niet...de persoon vermoed dat ze hem (of iemand in een winkel, was niet zo duidelijk) terug gezet heeft naar de fabrieksinstellingen.

Enig minpunt nu nog is dat er foto's op stonden die verdwenen zijn.

De SD kaart heb ik gelezen in mijn PC en daar stonden geen foto's op.

Volgens wat opzoekwerk blijkt dat bij een reset naar de fabrieksinstellingen enkel de gegevens gewist worden van het intern geheugen.

Ik denk dus dat die foto's daar opgeslagen waren.

Ik denk niet dat deze in een cloud opgeslagen waren, deze persoon kan niet zo goed overweg met de smartphone.

 

Via Recuva, easeus en easeus Androïd heb ik getracht om mijn PC te laten scannen naar verloren bestanden (via verbinding smartphone-PC usb-kabel).

Echter vragen deze programma's telkens om een schijf te selecteren, maar de Huawei wordt niet herkend als een schijf.

Als ik het goed begrijp is dat omdat het apparaat niet geroot is.

 

Het google account waaraan de telefoon voordien gekoppeld was herinnert die persoon zich niet meer (vandaar dat ze ook problemen had om hem opnieuw te gebruiken), dus die weg kan ik ook niet gebruiken.

 

Zijn er nog mogelijkheden om de verloren bestanden (foto's vooral) te herstellen?

Het was de smartphone van haar overleden partner, het zou me echt plezier doen moest ik deze persoon kunnen helpen hiermee.

 

Alvast bedankt

 

 

 

aangepast door supernikje
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, p38cyq zei:

Een smartphone wordt inderdaad niet herkend als schijf, dus Recuva en andere werken niet in dit geval.

 

Probeer (gratis) een programma van EaseUS Free Android Data Recovery Software - EaseUS® MobiSaver Free for Android.

 Dank u ;)

 

Er loopt echter iets fout, ik krijg steeds volgende melding (zie schermafbeelding).

Ondanks ik de telefoon dan terug opstart en het opnieuw probeer blijft dezelfde melding terug komen.Naamloos.thumb.jpg.393ee889b1a0ae292dc7615aed7dffd3.jpg

aangepast door supernikje
Onvolledig
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/3/2021 om 15:55, p38cyq zei:

Vreemd! Dit is wel een gratis programma, maar een ander (waar ik goede resultaten mee behaalde, wel betalend) kan je eens proberen Tenorshare UltData for Android - Recover Android and Whatsapp Data

Het scannen is gratis, enkel indien men wenst te herstellen is het betalend.

Er zijn geen foto's terug gevonden, behalve een aantal achtergronden maar geen zelfgemaakte foto's.

Ik heb dan geen idee waar die foto's opgeslagen werden.

 

Bedankt voor de hulp 👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je spreekt van een (vorige) google account die nu gewijzigd werd. Zou de eigenaar niet via deze account Google Drive als opslag gebruikt hebben? Via het "oude" google account zou je de foto's in de cloud moeten kunnen terugvinden.

 

Anderzijds, heb je in UltData USB-debugging ingeschakeld? Zie part 2 step 3 van : How to recover deleted pictures from Huawei P9 Lite. | TechiDaily

 

Tip : je kan USB-debugging reeds op voorhand inschakelen, zie How to Enable Developer Option and USB Debugging on Huawei P9 lite (getdroidtips.com)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/3/2021 om 09:18, p38cyq zei:

Je spreekt van een (vorige) google account die nu gewijzigd werd. Zou de eigenaar niet via deze account Google Drive als opslag gebruikt hebben? Via het "oude" google account zou je de foto's in de cloud moeten kunnen terugvinden.

 

Anderzijds, heb je in UltData USB-debugging ingeschakeld? Zie part 2 step 3 van : How to recover deleted pictures from Huawei P9 Lite. | TechiDaily

 

Tip : je kan USB-debugging reeds op voorhand inschakelen, zie How to Enable Developer Option and USB Debugging on Huawei P9 lite (getdroidtips.com)

 

Ja hoor USB debugging stond aan. Het scannen was ook geen probleem met dat programma.

 

Het zou wel kunnen dat die foto's daar opgeslagen werden, enkel herinnert ze zich dat account niet meer.
Dat was ook de reden waarom ze hem niet meer aan de praat kreeg, de smartphone bleef maar vragen om in te loggen bij google. Daarom heb ik dan een nieuw account aangemaakt voor die persoon.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.