Ga naar inhoud

[OPGELOST] Illegale Office versie ???


ferekoek

Aanbevolen berichten

In paril 2007 kocht ik een laptop met Vista en kocht ik terzelfdertijd een officiële Office Home 2007. Deze plaatste ik zowel op de laptop (met Vista) als op mijn PC (onder Windows XP).

In de Home versie van office 2007 zit geen Outlook. Ik bleef dan ook werken met de Outlook die mij geleverd werd bij de aankoop van de PC (via mijn werkgever, een grote bankinstelling). Vorig jaar crashte mijn PC en plaatste een hersteldienst een versie van Outlook 2005.

Nu blijkt dat deze 2005-versie een techniekers versie te zijn geweest. Ik krijg nu al enkele weken dagelijks een mail van Microsoft dat ik over een illegale versie van office beschik. In feite is het alleen maar de Outlook die - buiten mijn weten om - illegaal zou kunnen zijn.

Wat staat mij te doen ?

Ofwel een volledig nieuwe Office (met Outlook kopen) tegen een ferme prijs (kan geen acadelmic kopen : echtgenote is leerkracht op rust) - Ofwel een afzonderlijke Outlook 2007 kopen -

Ofwel doen alsof mijn neus ferm aan het bloeden is en dus niets doen.

Graag Uw advies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze plaatste ik zowel op de laptop (met Vista) als op mijn PC (onder Windows XP).

Pas als je over de juiste licentie beschikt, mag je dit doen.

Wat staat mij te doen ?

Ofwel een volledig nieuwe Office (met Outlook kopen) tegen een ferme prijs (kan geen acadelmic kopen : echtgenote is leerkracht op rust) - Ofwel een afzonderlijke Outlook 2007 kopen -

Ofwel doen alsof mijn neus ferm aan het bloeden is en dus niets doen.

Als je het legaal wil doen kan je ofwel een nieuwe office kopen of overschakelen op Openoffice ofwel een gratis mailprogramma gebruiken(Thunderbird, Pegasusmail,...)

Jürgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reactie op de licensie :

Op de doos staat duidelijk vermeld

"Office voor thuisgebruik en Studenten *"

* Met een gebruiksrechtovereenkomst voor 3 personal computers : niet voor gebruik ten behoeve van commerciële, non-profit of winstgevende bedrijfsactiviteiten, of voor gebruik door overheidsorganisaties."

Deze Office werd door mij geplaatst op mijn laptop (onder Vista) en op mijn PC. Verder heeft niemand kopie van de CD ontvangen.

Dit ter informatie.

Dus voor dat gedeelte bezit ik (en ik alleen) de gebruiksrechten.

De vraag is nu : volstaat de aankoop van een Outlook 2007 op zijn geheel of bestaat er zo iets als upgrade van de Office 2007 voor thuisgebruik en studenten met alleen het stukje Outlook? Wat is het interessantste ? Ik gebruik wel veel Excel 2007 voor het bijhouden van mijn zeer uitgebreide discografie. Ik zou dus de voorkeur geven aan het verder werken met Office 2007.

Dank voor de medewerking

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reactie op de licensie :

Op de doos staat duidelijk vermeld

"Office voor thuisgebruik en Studenten *"

* Met een gebruiksrechtovereenkomst voor 3 personal computers : niet voor gebruik ten behoeve van commerciële, non-profit of winstgevende bedrijfsactiviteiten, of voor gebruik door overheidsorganisaties."

Je informatie is volledig terecht. :-)

De vraag is nu : volstaat de aankoop van een Outlook 2007 op zijn geheel of bestaat er zo iets als upgrade van de Office 2007 voor thuisgebruik en studenten met alleen het stukje Outlook? Wat is het interessantste ? Ik gebruik wel veel Excel 2007 voor het bijhouden van mijn zeer uitgebreide discografie. Ik zou dus de voorkeur geven aan het verder werken met Office 2007.

Als het aankopen van outlook alleen al mogelijk is, ga je genoeg mogen betalen denk ik. Het beste lijkt me gewoon om een alternatief te gebruiken.

Jürgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er mis met 'outlook express' of 'windows live mail' (heb je meteen ook een kalender erbij)? Voor thuisgebruik meer dan voldoende, is mijn idee.

Was ik inderdaad volledig uit het oog verloren, ook omdat ik steeds een foutmelding kreeg, waarschijnlijk omdat die outlook express niet als de basis stond opgegeven.

Maar ik heb inmiddels al een mailtje vanuit Express gestuurd als proef en het schijnt te lukken. Nu nog mijn binnenkomende mails afleiden en de zaak is opgelost.

Dank voor de informatie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.