Ga naar inhoud

blad splitsen


Jos Ector

Aanbevolen berichten

Goeiedag

Ik zou graag een excel-blad zodanig willen splitsen dat ik de twee delen afzonderlijk kan bewerken.
Voorbeeld in bijlage.
Kolom A tot en met O is één deel
Vanaf kolom P is deel 2.
Ik zou in deel 1 naar beneden moeten kunnen scrollen terwijl deel 2 op de huidige positie blijft.
(de horizontale balk in deel 2 mag dus niet verdwijnen).

Iemand een idee ?

Alvast dank.

Jos

EXCEL_BLAD SPLITSEN.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Philiep

Nee, dit is niet wat ik voor ogen heb.  Ik wil in hetzelfde blad een deel kunnen bewerken en aan de rechterkant een statisch bereik houden.
Voorbeeld:  ik heb links een aantal data en rechts bijvoorbeeld een rangschikking op basis van deze data.

Links zou ik dus naar - laat me zeggen - rij 521 moeten kunnen gaan zonder dat de rangschikking (Van P5 tot S25) mee opschuift.

Groetjes

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Philiep

Ik denk ook dat het niet mogelijk is.
Het is ook niet erg.  Ik wou alleen maar een voetbalkalender maken met links (scrollen) de wedstrijden en uitslagen en dan rechts (dus vast) de rangschikking.

Ik ben er nog niet aan begonnen, het was gewoon een idee.  Kwestie van gebruiksgemak voor wie het gebruikt (en niets of weinig kent van excel).

Toch bedankt voor de moeite.

Mvg

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Excel kent een functie Camera, die ik ooit aan mijn werkbalk Snelle toegang heb gekoppeld.

Mijn gedacht was dat die optie je wellicht zou kunnen helpen, maar omdat ik geen computer bij de hand had kon ik alleen deze cryptische omschrijving geven.

 

Als je deze optie wilt onderzoeken, in Excel 2010 vind je de optie als je de werkbalk Snelle toegang gaat aanpassen. Je vindt de optie in de sectie: "opdrachten die niet op het lint staan"

Link naar reactie
Delen op andere sites

De camera heeft volgens mij ongeveer dezelfde functie als een screenshot (maar dan voor een gedeelte van het scherm).  Bovendien: als je het blad beveiligd, verdwijnt de camera-optie.  Dit is dus geen oplossing.  Ik denk dat de mogelijkheid door excel niet voorzien is.  Tenzij misschien door middel van VBA maar daar ken ik niks van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.