Ga naar inhoud

Google Foto's toont verschil in opslagruimte?


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Google verandert zijn policy vanaf vandaag voor zijn produkt Google Foto's. Foto's die vanaf vandaag worden toegevoegd tellen mee in uw gratis 15 GB-account (foto's van voor die datum blijven onaangeroerd).

Omdat ik bijna aan de limiet zit van 15 GB was ik van plan om alle foto's op Google Foto te downloaden en de foto's in de cloud te verwijderen.

Het vreemde is dat ik bij mijn Google account zie dat Google Foto's 5,4 GB (zo'n 35% van mijn gratis account dus) in beslag neemt en dat een download van alle foto's/filmpjes van Google Foto (via Google Takeout) 46 GB groot is.

Ik vraag me nu af als het om dezelfde bestanden (foto's) gaat (waarbij die 5,4 GB dan meer gecomprimeerd is dan die 46 GB). Maw vanwaar dit grote verschil in bestandsgrootte?

 

Gr. Peter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Peter_B zei:

Het vreemde is dat ik bij mijn Google account zie dat Google Foto's 5,4 GB (zo'n 35% van mijn gratis account dus) in beslag neemt

Die 5,4 GB moeten dan foto's zijn in oorspronkelijke kwaliteit, die per stuk groter zijn dan 16 MP, of filmpjes met een resolutie van meer dan 1080p. Die telden altijd al mee voor je gratis opslagcapaciteit.

In totaal heb je blijkbaar 46 GB aan foto's in Google One staan, waarvan 40,6 GB niet meegeteld wordt voor je gratis opslagcapaciteit.

Foto's die kleiner zijn dan 16 MP en die je vóór 1 juni 2021 hebt geüpload naar Google Foto's, gaan niet ten koste van je gratis opslagcapaciteit.

Ik heb zelf redelijk wat foto's in Google Foto's staan, maar die zijn allemaal opgeslagen in wat Google 'Hoge kwaliteit' noemt, dus niet groter dan 16 MP per stuk. Die reeds opgeslagen foto's tellen niet mee voor mijn gratis opslag. Ik heb zelf 17 GB gratis opslag, maar zoals je hieronder kunt zien, tellen die foto's niet mee: achter Foto's staat 0Byte.

 

image.png.0f3856e40e8974788e6361d9543d27bb.png

Maak eerst gebruik van Google Takeout. Daarna hoef je in Google One alleen de foto's te verwijderen die groter zijn dan 16MP. Daarvoor klik je op deze link: https://photos.google.com/quotamanagement?pli=1

En klik daar dan op 'Grote foto's en video's'.

image.png.d1201b195bb63052d7a4b302911a5d2f.png

 

Of je laat alles lekker staan en sluit een abonnement af voor € 1,99 per maand. Dan krijg je een opslagruimte van 100 GB voor Foto's, Drive en Gmail.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.