Ga naar inhoud

gekleurede strepen op het scherm


meisje

Aanbevolen berichten

Hallo,

mijn laptop doet er g vreemd!

sinds gisteren is het beeldscherm tijdens het surfen geblokkeerd , de letters werden vager en gekleurd, ik kreeg geen beweging waar ik ook op klikte dus kon niet afsluiten daarom heb ik gewoon de laptop dichtgedaan, na terug openen heb ik die kunnen opstarten dacht ok alles is ok.Helaas het beeld begon te flikkeren en alles werd zwart. Ik herstart de laptop opnieruw ,lukt wel en dan komt dat beeld weer te flikeren maar nu met gekeurde strepen en daarna wordt weer alles zwart. Nu na veel geploeter heb ik de laptop in het frans genoemd MODE SANS ECHEC gestart

ik krijg wel beeld dat niet zwart wordt maar wel met strepen van alle kleuren van de regenboog ?Ik dacht als ik maar dit forum kan bereiken voor hulp is het goed.

DUs terwijl ik dit schrijf is mijn scherm vol strepen die aan en uit flikeren.

HEEELP wat is er aan de hand metmijn laptop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Kan je de laptop even opstarten in Safe mode en kijken of het zich ook daar voordoet?

safe mode : laptop opstarten en op véééél op F8 drukken tot je een menu'tje te zien krijgt.

neem daar safe mode.

Als het zich ook in safe mode voordoet is het denk ik het beste om even de laptop open te vijzen en te kijken naar je grafische kaart. Misschien zit er stof op waardoor de koeler niet meer goed ronddraait of misschien is hij zelf volledig stuk.

Kijk hem even na en blaas hem even uit eventueel.

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord robke

ik heb al eens de laptop in safe mode gestart , het zelfde probleem doet zich voor.

nu je het over die koeler hebt , denk ik misschien dat je gelijk hebt ,want die draait niet zoals gewoonlijk, ik hoor die prompt stoppen na gestart te hebben met draaien,

maar voor ik de laptop open vijs ,hoe ziet een grafische kaart eruit?

en wat bedoel je met hem uitblazen? het stof eraf blazen?

alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Kan verschillend zijn hoe hij eruit ziet maar hier heb je alvast een vb :

Matrox_Millennium_G550_DualHead_grafische_kaart-MAXI-matroxg550.jpg

Ja met uitblazen bedoel ik even kijken of er geen stof tussensteekt. Dit kan ervoor zorgen dat de koeler niet meer goed draait. in het slechtste geval is de koeler stuk maar je kan eerst zo proberen door hem uit te blazen.

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer een screenshot te maken, plaats het op usb. Open het op een andere pc. Zie je op dat plaatje die strepen ook? Dan kan het aan je grafische kaart liggen.

Zo niet, dan is de scherm aan het sterfen, ik had namelijk ook soortgelijke kwalen tot dat ik een nieuwe scherm kocht. Dit gaat echter alleen moeilijk met een lap top.

Heb weinig verstand hiervan, maar dat had ik dus ook, probeer het es.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.