Ga naar inhoud

Aomi Backupper-vraag


Bleuet

Aanbevolen berichten

Hallo helpers, sinds vorig jaar heb ik op jullie aanraden AOMEI Backupper geïnstalleerd.

Gebruiksvriendelijke en duidelijke uitleg van Droske trouwens.

Als ik het goed voorheb kan je met de gratis verie niet meer syncroniseren.

Het gebeurd daarom dat ik soms een bestand dubbel heb staan op de backup.

Mijn vraag is of ik foto’s of andere bestanden mag verwijderen via Verkenner ?

Els

 

 

aangepast door Passer
titel aangepast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Els,

maakte je een nieuwe account aan? (want dit zou je eerste post zijn - ie onder je B-plaatje links) terwijl je zelf zegt 'op jullie aanraden'

wat aangeeft dat je hier al eens langs gelopen bent?  :)

 

Enfin, hoe dan ook:  Er is op dit ogenblik een Pro-licentie gratis te verkrijgen (op een Russische koopjes-voor-één (enkele) -dag(en).

'k bezorg je hier gewoon de onlinevertaling van die pagina, je kan daar dan makkelijker weg mee : https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=nl&u=https%3A%2F%2Fwww.comss.ru%2Fpage.php%3Fid%3D4935

 

Deze site is nogal 'ne rappe' en geeft eerder dan andere dagkoopjes-sites bepaalde aanbiedingen.

Ik vermoed dat dezelfde aanbieding morgen nog wel op andere sites vast te krijgen is (dit voor het geval je een Russische site niet zou vertrouwen :) )

Als je dus Engelstalige sites beter vertrouwt, vertel het dan, dan ga ik daar morgen even op rondlopen.

(en met die Pro-versie kan je dus verder gewoon synchroniseren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Passer wijzigde de titel naar Aomi Backupper-vraag

Nieuw account aangemaakt ? Ja dus omdat ik geen gegevens van vroeger kan terugvinden tussen mijn notities, nogthans noteer ik alles.

Via een link van Ambi* kwam ik toen hier terecht voor AOMIE Backupper, gemakkelijk met de handleiding van Droske waarvoor dank.

Mijn vraag was of ik via Verkenner mijn dubbele bestanden mag verwijderen. Doordat er geen synchronisatie is staan sommigen er dubbel op.

 

Vraagje over de Pro-licentie : kan ik mijn geïnstalleerde versie behouden en van daaruit registreren of moet ik opnieuw van 0 beginnen ?

Alvast dank voor je inzet om mij te helpen,

Els

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Els,  ('k heb je beginpost even teruggeplaatst zodat de mensen toch beter kunnen volgen)

 

a. wat die account betreft: 'k heb het even intern doorgegeven, je zal wel bericht krijgen wat er best gebeurt Goed?

 

b. Ik ken Aomi-zelf niet ('k gebruik een anderen) maar ik begrijp dat jij die bestanden dus op twee plaatsen staan hebt;

   Als die gewoon in twee mappen staan denk ik van wel, maar... test het eerst maar eens uit met één bestand, want als Aomi een koppeling tussen twee

   identieke bestanden aanmaakt, zou het wel eens kunnen dat bij het verwijderen van één ook het tweede verwijderd wordt.

   speel dus zeker: ga bv één van die bestanden nog eens kopiëren (vanuit verkenner, nièt vanuit Aomi!) naar een derde map (of stick of externe),

   verwijder dan één van de twee dubbele bestanden en kijk of het andere blijft staan.

   Belangrijk: ga dat overblijvende bestand wel eens degelijk openen zodat het zéker een bestand is en geen snelkoppeling!

    (en eventueel springt hier iemand bij die Aomi wel kent)

 

c. ivm die prolicentie: er staat op die pagina een downloadknop voor een installatiebestand - het zou dus kunnen dat dit een ander installatiebestand is

   dan normaal. Wat je best probeert: in je huidige versie die sleutel die je er ziet staan in te voeren  afbeelding.png.fa2e41408bda47d701ae47b5ecb94381.png

 

   werkt het, dan moet je dat install-bestand niet binnenhalen, werkt het niet dan zal je toch vanuit dat te downloaden bestand moeten gaan werken.

   (komt nog bij dat ik niet weet welke versie jouw Aomi heeft - deze hier is de 6.5.1 - heb jij dus bv nog de 5-versie, dan ben je met die sleutel niets.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Bleuet zei:

Vraagje over de Pro-licentie : kan ik mijn geïnstalleerde versie behouden en van daaruit registreren of moet ik opnieuw van 0 beginnen ?

Tijdens de installatie van de Pro versie wordt er om uw toestemming gevraagd om de bestaande versie te verwijderen. Ik weet het niet zeker maar ik denk dat bij een weigering de installatie van de Pro versie de installatie wordt afgebroken. De instellingen die je in de huidige versie gedaan hebt blijven behouden in de Pro versie voor zover deze nog compatibel zijn met de Pro versie. Naarmate je huidige versie ouder is zal de kans dat de instellingen behouden blijven kleiner worden.

 

45 minuten geleden, Bleuet zei:

Mijn vraag was of ik via Verkenner mijn dubbele bestanden mag verwijderen. Doordat er geen synchronisatie is staan sommigen er dubbel op.

Welke functie van AOMEI backupper heb je gebruikt?

  • Bestand back-up
  • Bestand Sync

Sorry Passer. Ik merkte dat je een antwoord plaatste terwijl ik met dit antwoord zo goed als klaar was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb je slim gedaan.

 

5 minuten geleden, Bleuet zei:

Ik gebruik de Bestand Sync. en ga later eens uittesten of dit werkt. Ik hou jullie op de hoogte.

Blijkbaar heb je dat eerder nog niet gebruikt of hoe moet ik dat begrijpen.

"Gebruik" is tegenwoordige tijd hé. Dan ben je er al snel mee aan de slag gegaan en moet dat nog gebeuren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou er wel rekening mee dat die licentie voor de Pro-versie slechts geldt voor één jaar. Daarna zal teruggeschakeld worden naar de gratis versie, en zullen sommige onderdelen niet meer werken.

Op deze site kan je de verschillen bekijken (een beetje naar beneden scrollen): https://www.aomeitech.com/ab/standard.html

Basic Sync zal blijven werken; Mirror Sync, Real-time Sync en Two-way Sync niet.

Ik ben geen gebruiker van AOMEI, ik weet dus niet wat die precies doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het maar voor 1 jaar zal zijn had ik gelezen, maar toch bedankt.

Sinds een half jaar doe ik alle weken een 'bestand sync.' Dus Droske ik bedoel met het uittesten dat ik een backup ga doen met de nieuwe prof-versie. Bij een nieuwe synchronisatie zouden er geen bestanden (o.a.foto's) meer op de backup mogen staan die niet meer op mijn pc staan. Als ik iets van bestanden wijzig in Verkenner zou dat ook op de externe gewijzigd moeten zijn.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Bleuet zei:

Bij een nieuwe synchronisatie zouden er geen bestanden (o.a.foto's) meer op de backup mogen staan die niet meer op mijn pc staan. Als ik iets van bestanden wijzig in Verkenner zou dat ook op de externe gewijzigd moeten zijn.

Klopt

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.