Ga naar inhoud

laptop opschonen


rudi d.

Aanbevolen berichten

De laptop van mijn vrouw is zeer traag en sommige websites willen niet openen. Deze week was Thunderbird de lastige, na updates terug in orde. Ze heeft nog een tablet dus dacht ik van de laptop eens op te kuisen. Maar hoe begin ik daar best aan? Indien een log nodig laat maar weten hoe ik dit best aanpak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

afbeelding.png.8fa8a0d65dad38f820b323b4e89f175f.png

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

 

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, ictknechter zei:

Dag Rudi d 

 

Een schone installatie van Windows kan wonderen doen. Ik zie ook dat je windows 8.1 hebt waarom geen 10 of 11? 

Als die nog traag blijft is linux ook wel wat lichter als windows.

 

Met vriendelijke groeten ict knechter.

Zou ik kunnen doen, maar vraag me af of dit wel veel zal helpen. Zelf ken ik er te weinig van of ik de laptop wel sneller kan krijgen, maar gaat hem meer over stabiliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

 

Na updaten naar laatste versie windows blijft de laptop zeer traag. En dan bedoel ik echt zenuwslopend traag. Ik overweeg een volledige formattering, maar vraag me af of de energie en mogelijke problemen opweegt tegen de aanschaf van een nieuwe. De laptop is nu 4 jaar oud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, rudi d. zei:

Bedankt voor de tip, heb dit nog niet gedaan dus alle hulp is welkom

Probeer dat maar eens en weet dat je alleen bestanden mag backuppen en geen programma's want dan zet je de traagheid terug.

 

1 uur geleden, rudi d. zei:

Anders zoek ik even op internet.

Weet dat niet alles op het internet klopt en ongevaarlijk is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.