Ga naar inhoud

[OPGELOST] Rare (Grafische) Scheuren DRINGEND


Airandius

Aanbevolen berichten

Oke, ik heb al eerder problemen gehad, maar ze worden erger.

Ik zal uitleggen wat er aan de hand is:

Als ik mijn computer opstart word mijn scherm automatisch zwart, maar niet helemaal, als je goed kijkt zie je nog heel vaag wat er gebeurd. (Een soort 1% doorzichtig zwarte doek dus.) Als ik het scherm uit en weer aan doe is dit opgelost voor 1 seconde. Na ongeveer 50 keer klikken houd het ermee op.

Vandaag is er een nieuwe probleem bijgekomen tijdens dit geklik.

Plotseling verschenen er scheuren in mijn beeldscherm. Horizontale scheuren gekleurd in blauw, rood en groen geloof ik. Ze gaan op en neer en trekken daarbij mijn achtergrond en wat er ook maar op draait (zoals spellen) mee.

Dit gebeurde een keer en daarna hield het zwarte scherm op.

Tijdens het spelen van Left 4 Dead kreeg ik dit gescheur weer, ongeveer na 30min. Na die 30min kwam het vaker voor en uiteindelijk moest ik stoppen met het spel want ik kon niets meer behalve strepen zien.

Na het stoppen van het spel stopde het gescheur na een paar seconden.

Later probeerde ik het weer, maar kreeg ik bij het menu van het spel al scheuren.

Mijn vraag is wat dit veroorzaakt.

Is het mijn beeldscherm (ik heb al nieuwe besteld), is het mijn grafische kaart (GeForce 9600GT at 512MB met nieuwste drivers) of is het mijn moederbord? (Asus nogwat.)

Voor de duidelijkheid, het zwarte scherm gedoe heb ik al een maand, de gescheur sins vandaag. Hiervoor werkte het maanden prima.

Mijn tweede vraag is: hoe los ik dit op. :bawling:

Link naar reactie
Delen op andere sites

pak er eens een ander scherm bij, hetzelfde probleem? het is niet het scherm.

test de temperaturen van je videokaart eens, je kan dit zien met lavalys everest

geef de temperatuur van je videokaart dan eens door.

ik durf nog niet met zekerheid te zeggen wat het is, kan videokaart of het scherm zijn!

Donderdag komt mijn nieuwe scherm aan. (Die 15 inch van mij kon toch echt niet meer.)

Maar ik kan met die programma niet mijn temperatuur vinden, in status balk staan alleen mijn 4 cpu's mijn moederbord en hard drive.

Link naar reactie
Delen op andere sites

druk in het hoofdscherm op computer en vervolgens op sensor :-)

Ik geef je wel al mijn temperaturen. Ik heb namelijk geen idee welke mijn Grafische Kaart zou moeten voorstellen. xD

Alles is vrijwel in stand-by.

Temperatures

Motherboard 45 °C (113 °F)

CPU 47 °C (117 °F)

CPU #1 / Core #1 58 °C (136 °F)

CPU #1 / Core #2 54 °C (129 °F)

CPU #1 / Core #3 58 °C (136 °F)

CPU #1 / Core #4 58 °C (136 °F)

GPU Diode 53 °C (127 °F)

SAMSUNG HD753LJ 33 °C (91 °F)

Seagate ST31000333AS 29 °C (84 °F)

Link naar reactie
Delen op andere sites

GPU is je grafische kaart.

53° lijkt mij wel ok, met een 9600GT.

En ik denk niet dat een beeldscherm gaat werken, kan je eens een printscreen nemen van die scheuren (artifacts)

Dit lijkt heel hard om kapot geheugen OP je grafische kaart.

Dan krijg je zo'n strepen en rare dingen...

Je core is nog goed denk ik, want anders had je verkeerde textures...

OF je moederbord doet raar, had ik met mijn 9600GT die raar deed.

Kan je de temperaturen eens meten nadat je een game gespeeld hebt en je artifacts kreeg.

Dit kan je best doen met Hwmonitor...Dit opzetten voor je begint te spelen, en als je rare dingen ziet, even alt-tabben en zien hoe warm je kaart is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

GPU is je grafische kaart.

53° lijkt mij wel ok, met een 9600GT.

En ik denk niet dat een beeldscherm gaat werken, kan je eens een printscreen nemen van die scheuren (artifacts)

Dit lijkt heel hard om kapot geheugen OP je grafische kaart.

Dan krijg je zo'n strepen en rare dingen...

Je core is nog goed denk ik, want anders had je verkeerde textures...

OF je moederbord doet raar, had ik met mijn 9600GT die raar deed.

Kan je de temperaturen eens meten nadat je een game gespeeld hebt en je artifacts kreeg.

Dit kan je best doen met Hwmonitor...Dit opzetten voor je begint te spelen, en als je rare dingen ziet, even alt-tabben en zien hoe warm je kaart is.

Speel nu al een tijdje left 4 dead, raar genoeg geen scheuren dit keer. Ze zijn heel random.

Temperaturen zijn nu:

Motherboard 47 °C (117 °F)

CPU 54 °C (129 °F)

CPU #1 / Core #1 64 °C (147 °F)

CPU #1 / Core #2 59 °C (138 °F)

CPU #1 / Core #3 64 °C (147 °F)

CPU #1 / Core #4 64 °C (147 °F)

GPU Diode 66 °C (151 °F)

SAMSUNG HD753LJ 38 °C (100 °F)

Seagate ST31000333AS 38 °C (100 °F)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.