Ga naar inhoud

Kan niet opstarten via usb


Aanbevolen berichten

Ik probeer op een van mijn computers ubuntu te installeren. Dit doe ik met een opstart bare usb stick maar de pc wil niet booten via de usb. Ook niet als ik de bootvollegorden juist zet in mijn bios. Iemand die weet waar het aan ligt? Verzend sawes bericht met speccy bijlage.

aangepast door ictknechter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ictknechter,

Ik heb eens naar je speccylog gekeken en die laptop stelt niet veel meer voor in de huidige tijd.
Een SSD schijfje 60 GB is echt niet veel te noemen om daar een dualboot mee te doen.
Het beste is dan om daar als alleenstaand besturingssysteem Xubuntu op te installeren.

 

Dat systeem is beter geschikt voor jouw laptop.
Dan rest er mij nog de vraag hoe je de opstartbare usb stick hebt gemaakt?
Gebruik Rufus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de laptop aanzet kan je informatie zien onderaan het scherm dat je zegt welke functie toetsen mogelijk zijn.
Dat kan zijn bijvoorbeeld: F2 voor het BIOS en F12 change boot order.
Ook op jouw laptop moet er dergelijke info staan.

 

Zorg vóór dat je de laptop aanzet de USB stick reeds geplaatst is in een vrije USB-poort

Dan zet je de laptop aan en kies je bijvoorbeeld F12
Staat de USB-stick in de lijst?

 

Wat is het merk en serie van de laptop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de USB stick die je hebt aangemaakt al eens geprobeerd op een andere pc of laptop.

Het zou niet de eerste keer zijn dat  het aan de USB stick zou liggen.

Weet je nog het juiste type en modelnummer van deze laptop?

Het gebeurt wel eens dat booten vanaf een USB device in het BIOS is uitgeschakeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.