Ga naar inhoud

[OPGELOST] Belgacom B-Box2 modem


Gast the insider

Aanbevolen berichten

Gast the insider

Beste mensen ik zit in de sh.. :bawling:

Sedert de installatie van bovenvermelde modem vorige week donderdag heb ik een paar ernstige "bijwerkingen" qua surfen en mailen. De vraag die ik mij stel is wat de oorzaak zou kunnen zijn want ik heb al het mogelijke al gedaan en dat blijkt niks te veranderen aan de situatie.

Wat is de situatie ?

  1. op mijn desktop pc -verbonden via ethernetkabel- kan ik na opstarten geen mail lezen de eerste 5 à 10 minuten omwille van geen verbinding met de mailserver. Mijn beide laptops -bedient door mijn beide dochters- geraken echter moeiteloos aan hun mail via wifi.
  2. soms kan ik niet eens surfen naar de opstartpagina google.be terwijl ik wel kan surfen naar google.nl ! Wederom kunnen beide laptops dit perfect wel doen ...
  3. ik heb reeds de interne firewall alsook de zonealarm firewall reeds respectievelijk op non-actief of verwijderd gezet en ook dit bracht geen soelaas
  4. om uit te sluiten dat er een programma -dus softwarematig - de toegang tot mail en internet blokkeert heb ik de pc teruggezet in de tijd middels een image van een maand geleden toen alles perfect werkte .... geen resultaat !
  5. wat mij wél opviel was dat toen ik de ethernetkabel inplugde bij een laptop deze wel de mailserver kon bereiken terwijl de desktop dat niet kon:hmmmm:
  6. Belgacom heeft mij een nieuwe B-Box 2 gegeven die ik deze avond zal afhalen. Als dit niet helpt zal een installateur van "eerste installatie" langskomen

Wat ik ook nog wil vermelden is dat de installatie gebeurde door iemand van Belgacom zelve. Deze jongeman verving alle stekkers in ons huis door een nieuwe soort waar GEEN splitters meer op voorkomen maar wel 2 draden kunnen op ingeplugd worden. Hij vertelde aan mijn vrouw dat hij ervoor gezorgd had dat er slechts uit 1 van die drie internet aansluitingen nog VDSL zou komen. Dit zou -volgens hem- de surfsnelheid ten goede komen ....

Wie zou mij eventueel kunnen zeggen waar het probleem zich situeert?

thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even samenvatten.

De laptops kunnen zowel met als zonder draad probleemloos onmiddellijk (en snel?) surfen en mailen.

De desktop kan met dezelfde draad slechts na enkele minuten mailen (en surfen?).

Als de laptops geen problemen hebben en de desktop wel terwijl ze verder hetzelfde netwerk gebruiken, zit de fout waarschijnlijk bij de desktop.

Gebruiken de dochters op de laptop dezelfde mailserver als jij op de desktop?

Zijn de netwerkinstellingen op de laptops hetzelfde als op de desktop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast the insider
Even samenvatten.

De laptops kunnen zowel met als zonder draad probleemloos onmiddellijk (en snel?) surfen en mailen.

De desktop kan met dezelfde draad slechts na enkele minuten mailen (en surfen?).

Als de laptops geen problemen hebben en de desktop wel terwijl ze verder hetzelfde netwerk gebruiken, zit de fout waarschijnlijk bij de desktop.

Gebruiken de dochters op de laptop dezelfde mailserver als jij op de desktop?

Zijn de netwerkinstellingen op de laptops hetzelfde als op de desktop?

  1. de mailserver is dezelfde : skynet (bij de vele futiele pogingen om mail via thunderbird binnen te trekken verschijnt de dialoogbox dat er geen verbinding is met pop.skynet.be)
  2. qua netwerkinstellingen .... dat kan ik momenteel niet nagaan want ik zit op het werk maar ik zie écht niet in hoe/waarom/door wie dat zou gewijzigd zijn .... naar wat moet ik speciaal kijken om te weten of het wél dezelfde instellingen zijn aub ?
  3. soms kan ik ook andere websites zoals die van superantispyware gewoonweg niet bereiken terwijl dat op de laptops perfect mogelijk is EN SNEL (12 Mbps)
  4. een collega fluistert mij in dat er in deze map C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts
    wellicht een trojan schuilgaat die de problemen veroorzaakt.... maar ik heb Avast!, Zonealarm free en Superantispyware PRO draaien ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast the insider

gisteren de nieuwe modem gaan halen, geïnstalleerd en raar maar waar .... alles lijkt terug te werken ! De poorten zijn stealth maar open voor (gewenst) verkeer ! Ik wacht nog even af om te gaan juichen maar ik heb het gevoel dat nu alles in orde is :tee:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast the insider

De problemen doken na 2 dagen terug op en zodoende heb ik professionele hulp gezocht. Er kwam iemand langs die snel ontdekte dat ZoneAlarm Free de boosdoender was. Hij verwijderde dit programma via de uninstaller van Zonealarm zelf MAAR ook via REVO uninstaller 1.80. Hij zei dat dit programma werkelijk de allerkleinste verwijzing naar Zonealarm uit de pc kon verwijderen en dat dit ook weldegelijk nodig was bij Zonealarm.

toen liet hij de boel draaien en .... inderdaad het probleem was geheel weg en bleef ook weg. Vandaag heeft hij mij aangeraden om Comodo Firewall te installeren (omwille van de outbound protection) en te kijken of het probleem wegblijft. Voorlopig ziet het er goed uit : I'll keep you posted :shot:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast the insider

:bawling::bawling: do I need to say more : de problemen zijn er weer !!!!! Ik heb de Comodo firewall buitengegooid en de verbinding werd direct hersteld. Ik weet dat het zonder firewall ook kan maar ik heb écht nood aan outbound protection omdat een aantal programma's niet op internet mogen ;-) zodoende heb ik nu pc tools als firewall .... zien hoe lang dat goed gaat !

  1. vreemd is dat het na een nieuwe installattie altijd een tijdje goed gaat met de verbindingen en pas na ongeveer 24 uur terug geblokkeerd wordt door .... tja door wat
  2. mailen kan ik, maar geen mail ontvangen
  3. de laptops die via wifi draaien hebben geen last van dit alles
  4. kan het zijn dat er een poort gesloten wordt omdat ik via ethernet met de modem verbonden ben ?
  5. kan het zijn dat met een andere modem dit probleem verholpen wordt ?
  6. Is er iemand die mij een pistool kan leveren want ik word hier knettergek van !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Ik zou het niet weten.

2. check de instellingen van je mailaccount, in casu de pop3 server.

3. hebben die laptops ook een software firewall draaien? Welke?

4. niet waarschijnlijk omdat de laptops wel normaal online kunnen.

5. zie nr 4.

6. geen commentaar.

Ik gebruik zelf de Kerio personal firewall (free) en daar kan je perfect voor elk programma instellen of het een verbinding naar internet mag openen of niet.

Standaard staat ingesteld dat de toelating moet gevraagd worden. Als een programma naar internet wil, krijg je een popup waar je kan aanklikken "toelaten" of "weigeren" eventueel aanvinken om een regel aan te maken om je beslissing een permanent karakter te geven. Dit kan je nadien nog altijd wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.