Ga naar inhoud

Tweede beeldscherm wordt niet herkend


DeeWee

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Ik heb net een nieuwe PC aangeschaft (Acer Aspire TC-895) met Windows 10.
Daar is mijn huidige monitor op aangesloten via een HDMI van PC naar monitor op HDMI.
Nu wil ik ook mijn tweede oudere monitor (Medion MD32119 PR) aansluiten met HDMI van PC naar DVI van monitor (geen HDMI aanwezig op monitor).
Dit tweede scherm heeft altijd gewerkt als tweede scherm op mijn vorige PC van Medion met Windows 10.  Toen was het van DVI naar VGA.

Maar dit tweede scherm wordt niet herkend op mijn nieuwe en kan ik ook niet detecteren via de Instellingen - zie bijlage.

Wat loopt er hier verkeerd ?
Hoe kan ik dat scherm wel zichtbaar maken ?

Dank bij voorbaat.


Mvrgr,

 

Dirk

 

Beeldscherm.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Dasle zei:

Heb je de HDMI poorten op de pc van de 2 monitoren al eens gewisseld om te kijken of ze het beide doen?

Ja, ik heb net de beide HDMI poorten eens gewisseld.  Mijn hoofdscherm werkt op beide poorten.
Dan heb ik mijn nieuwe kabel eens aangesloten op mijn hoofdscherm: dus verbinding HDMI van PC naar DVI van mijn hoofdscherm.  En daar zit dan het probleem: ik krijg dan geen beeld.
Dat wordt een retourtje naar Bol.com vrees ik.
Bedankt voor je reactie.

Mvrgr,

 

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Dasle zei:

Maak je gebruik van de aansluitingen op het moederbord, of zit in deze pc een aparte grafische kaart?

Maak anders eens een foto van de achterkant waarop de aansluitingen goed te zien zijn.

Hier zit geen grafische kaart in maar een video-chip, deze gebruikt ram-geheugen (daarom denk ik of de chip of het geheugen) deze heb ik er een half jaar ingedaan en gaf geen problemen )het enige wat ik aangesloten heb is een draadloze muis. Als ik een externe hd aansluit  kan ik deze gewoon goed gebruiken.  Internet gaat prima ,lekker snel maar uitpakken met winrar gaat erg traag.

 

aangepast door Passer
Blijkbaar een vergissing van Leolassie (je zat hier in een fout topic te posten blijkbaar)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn beide HDMI poorten op de PC zijn getest en werken.
Ik heb dan mijn nieuwe kabel (HDMI van PC naar DVI op beeldscherm) getest en dan krijg ik geen beeld op mijn hoofdscherm.
Die kabel is eigenlijk bedoeld om mijn tweede beeldscherm aan te sluiten.
Ik heb hem ondertussen teruggestuurd naar Bol.com.

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Dasle sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.