Ga naar inhoud

Netgear accespoint wac124 instellen wifi wachtwoord


chrisv

Aanbevolen berichten

Hallo,

Heb i.v.m. slechte wifi in delen van het huis een accespoint aangeschaft van Netgear type WAC124.

De router aangesloten. En inderdaad een perfect snelle wifi door het hele huis. Maar......

Wat ik ook doe ik krijg het niet voor elkaar om het wifi wachtwoord aan te passen. Precies de handleiding gevolgd, Zou automatisch op de site komen om het wachtwoord aan te passen, maar kom alleen maar in de commerciele site van Netgear. Hier geen enkele mogelijkheid om wat dan ook aan te passen.

Heb ook rechtstreeks de site 'http://198.168.0.100' en nog varianten daaop geprobeerd, maar het lukt dan niet om verbinding te maken. Ik krijg dan na lang wachten telkens weer en timeout melding.

Wat te doen??

Alvast dank,  chrisv

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als ik de url ingeef kom ik rechtsteeks op de site van Netgear (zie bijlage), ook als ik  .com als extensie ingeef. Hier zie ik geen enkele mogelijkheid om naar de mogelijkheid te gaan om mijn wifiwachtwoord aan te passen.

Het IP adres invoeren leid ook niet verder (time out).

Mijn wifi gaat wel duidelijk via de netgear router.

Wat nu??netgear.docx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, bevestig eens op welk WiFi netwerk je nu zit?  Dat van je eigen router of dat van de Netgear router? (Ik neem aan dat je over 2 routers beschikt, en dat je van de Netgear een Access Point wil maken (of dat al gedaan hebt).

 

Je Netgear heeft nl. 2 functies, router of access point.

 

Wat is de SSID van het WiFi netwerk waar je nu mee werkt, dan weten we het onmiddellijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, chrisv zei:

Als ik met netgear verbind staat er als SSID netgear-1

 

En kan je, als je met SSID netgear-1 verbonden bent, wel naar de instellingen gaan? (www.routerlogin.net) ?

 

13 uren geleden, chrisv zei:

Ik heb er wat me gerommeld, blijkbaar is er nu ook een netgear-1-2???

 

Als je kan inloggen met bovenstaande, kan je je SSID normaliter zelf wijzigen in wat je maar wil, liefst het SSID van je eigen netwerk gebruiken.

En ja, het toestel kan 3 verschillende SSID's bevatten, dus 3 WiFi netwerken (een voor privé, een ander voor bezoekers enz)

Zoniet begin je opnieuw door de Netgear te resetten (achteraan, gaatje met "reset", met een dunne pen (bv. een paperclip) er minstens 5 seconden op te drukken (eventueel kijk ik het voor je na in de gebruiksaanwijzing).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.