Ga naar inhoud

Netgear accespoint wac124 instellen wifi wachtwoord


chrisv

Aanbevolen berichten

53 minuten geleden, chrisv zei:

Heb gereset, maar zie nog steeds geen mogelijkheid om wat dan ook aan te passen.

 

Volg de instructies van de gebruiksaanwijzing, die lijken mij vrij helder? Kan je dan helemaal niet meer inloggen op het WiFi netwerk Netgear-1?

 

56 minuten geleden, chrisv zei:

Hoe stel ik de SSID in van mijn eigen netwerk?

 

In de netgear kan je het SSID Netgear-1 wijzigen naar het SSID van je netwerk en er hetzelfde paswoord toepassen.

 

59 minuten geleden, chrisv zei:

Is de verbinding dan automatisch beveiligd zoals het eigen netwerk, met hetzelfde wifi wachtwoord?

 

Ja. Met het bijkomend voordeel dat je nu overal thuis kan rondlopen (met je gsm bv.) en altijd met hetzelfde netwerk verbonden blijft.

 

4 uren geleden, p38cyq zei:
  17 uren geleden, chrisv zei:

Als ik met netgear verbind staat er als SSID netgear-1

 

Maar toen kon je nog wel verbinden? Een reset wijzigt de SSID van de Netgear niet, die zou nog altijd zichtbaar moeten zijn? Met je pc of laptop moet je wel eerst verbinden met Netgear-1 (niet je eigen netwerk, dit komt later). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb ondertussen nog wat verder met je meegedacht - zie onderstaand knipsel, je waarschijnlijk bekend.

Wees er zeker van dat je Netgear Router/AP correct verbonden is met het internet, zeker het commentaar onderaan de afbeelding.

 

Om na te gaan of je Netgear met je netwerk verbonden is, download IP Scanner (Advanced IP Scanner - Download Free Network Scanner. (advanced-ip-scanner.com) Dit is gratis, en, naar bij mijn weten, vrij van malware (ik gebruik het al jaren).

 

Ben je een belgische gebruiker? dan typ je in het zoekvak van de scanner 192.168.0.1-255 of 192.168.1-255 naargelang je provider (TN of Proximus enz). Voorbeeld (Copyright Google Inc) hierna.

 

Normaliter zie je dan je Netgear apparaat staan met zijn IP-adres (vouw dit uit en dubbelklik op de verbindingsmogelijkheden (http of https, naargelang) en log in.

 

Wees er zeker van dat je Netgear grondig gereset werd en dat deze laatste toegang heeft tot Internet.

 

Het kan zeker geen kwaad dat je hier een knipsel publiceert met de foutmelding die je zou ontvangen. 

 

 

 

 

 

main.png.f03df1eaf389fca9e39e9fafb69f78c7.png; vouw

 

Nu heb je toegang tot de Netgear (of zou je toch moeten hebben, zoniet is er ergens een andere fout) en kan je alle parameters wijzigen. Login en paswoord staan in je gebruikersaanwijzing. 

 

Naargelang je firmware (er zijn er blijkbaar 2 in omloop, afhankelijk van wanneer je je toestel gekocht hebt) is de standaard instelling "router" ofwel AP (Access Point) (dat kan ik van hieruit niet zien) maar die kan je aanpassen - eens ingelogd.

 

En, helaas, er zal je gevraagd worden om een email adres + paswoord op te geven - maar dat had je reeds gedaan gezien het AP voorheen werkte?

 

 

Knipsel.thumb.PNG.ddad326f2abd40b32f3eb9c383b80d26.PNG.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, p38cyq zei:

dan typ je in het zoekvak van de scanner 192.168.0.1-255 of 192.168.1.1-255 naargelang je provider

 

Probeer beide zou ik zeggen, die worden het meeste gebruikt. Bij geen resultaat laat mij jouw internet provider weten, dan zoek ik het wel uit.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ter info, hoe het er uitziet bij een privé-netwerk (een van de mijne trouwens, mét een Netgear apparaat.)

Je kan hier het Netgear IP  uitvouwen en inloggen via http (dubbelklikken).

Normaliter kom je dan op de inlogpagina van je AP en kan je je instellingen (SSID, paswoord...) wijzigen- good luck!

 

Knipsel.thumb.PNG.930badb1a39a4c60bde3b922f4f67048.PNG 

 

 

aangepast door p38cyq
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Experia is een router die nogal eens door KPN gebruikt wordt, en gezien die in je netwerk voorkomt neem ik aan dat die wel degelijk van jou is.

 

Maar blijkbaar is je Netgear hier niet op aangesloten, hij komt immers niet voor in je netwerk? Ofwel is er iets mis met jouw router?

 

Kan je het type Experia opgeven? Is dit een V10 of een V8?

 

En zie je in "beschikbare netwerken WiFi" nog steeds de SSID Netgear-1 staan? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik maak gebruik van een Experia V8 router. Ik zie in beschikbare netwerken steeds de SSID netgear-1 router staan. Heb ook de IP scan via deze router gedaan!

Wel werd er tijdens het ip-scannen door mijn virusscanner (bitdefender) melding gedaan dat er onbetrouwbare sites werden geblokkerd. Mogelijk speelt dat een rol, maar ik zie echter geen mogelijkheid de virusscanner (tijdelijk) uit te zetten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.