Ga naar inhoud

Mijn computer herkent mijn firewire kaart niet.


james48

Aanbevolen berichten

Geacht forum, ik heb achter in mijn computer een speciale firewire kaart zitten, dit om de ouderwetse DV video tape opnames op te nemen.

ik heb deze al een tijd niet meer gebruikt maar nu wil ik oude DV-video content Capturen via mijn Sony Video camera die verbonden is met mijn FIREWIRE kabel.

De Device Manager ziet volgens mij de FIREWIRE IEEE 1394 Host Controller niet.

Kunt U mij misschien helpen om dit weer werkend te maken, ik gebruik nu Windows-10

Moet er misschien een geschikt stuurprogramma geïnstalleerd worden?

 

James48

Device manager.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Bij "Other devices" staat een ?, klik eens op > wat er voor staat en maak daar een printscreen van.

Doe ook eens het volgende:

 

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.

  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Dat is een oude versie van Speccy, verwijder die en download de nieuwste versie: https://filehippo.com/download_speccy/

 

Klik met de rechtermuisknop op Speccy en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.

  • Als die gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, abbs zei:

Hallo,

 

Dat is een oude versie van Speccy, verwijder die en download de nieuwste versie: https://filehippo.com/download_speccy/

 

Klik met de rechtermuisknop op Speccy en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.

  • Als die gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Hier het nieuwste Snapshot bestand, alsjeblieft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Deze  is nu goed gegaan, de Firewire card is niet te zien.

Of de card is kapot of hij moet opnieuw gezien worden.

 

Sluikt je pc geheel af van het stroom, open de kast en haal de Firewire card er uit. (noteer meteen merk en type en geef dat door).

Start daarna de pc op en wacht tot geheel is opgestart, en sluit hem daarna weer af.

Plaats de card weer terug (stroom eraf) en start de pc en kijk of de card dan word geïnstalleerd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, abbs zei:

Hallo,

 

Deze  is nu goed gegaan, de Firewire card is niet te zien.

Of de card is kapot of hij moet opnieuw gezien worden.

 

Sluikt je pc geheel af van het stroom, open de kast en haal de Firewire card er uit. (noteer meteen merk en type en geef dat door).

Start daarna de pc op en wacht tot geheel is opgestart, en sluit hem daarna weer af.

Plaats de card weer terug (stroom eraf) en start de pc en kijk of de card dan word geïnstalleerd.

 

Hallo Abss, hartelijk bedankt.

Ik heb met handschoentjes aan de procedure uitgevoerd.

Volgens mij geen verschil, met en zonder 1394 kaart?

Zelf denk ik eventueel aan speciale software om te installeren?

Bijgaand wat afbeeldingen van alles.

FireWire PCI Card DeLOCK FireWire PCIe Card 1394a.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.