Ga naar inhoud

Intel Core 2 Quad Q9650 vs Amd Phenom X4 940


bmwford

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben van plan om een zware quad core processor te kopen.

Mijn vraag is nu welke is de beste?

De AMD Phenom II X4 quad core met 3GHz of de Intel core 2 quad Q9650 met eveneens 3GHz?

Het is niet om te gamen maar om industriele programma's te draaien zoals autodesk inventor en zo.

Ook photoshop, word, excel, ... wil ik dat ze allemaal tegelijkertijd kunnen functioneren.

Welke is hier de beste in??

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor je antwoord.

Ik dacht ook al zoiets.

Op Internet zegt men dat de intel beter is voor gaming maar de phenom is beter in de quad core techniek-> hij kan beter meerdere taken tergelijkertijd uitvoeren.

Ook is de amd 100 euro goedkoper dan de intel en de moederborden zijn over het algemeen ook goedkoper.

Ik ga denk ik voor de amd.

Heb vroeger een amd sempron gehad en altijd tevreden van geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik moet eerlijk zijn... ik heb ook net een amd phenom II 940 besteld!

zeker als je nog een beetje prijsbewust bezig wilt zijn is dit gewoon de beste optie!

moederborden e.d. zijn zeker een stuk goedkoper, voor 100 euro heb je al een schitterend bord!

wat geheugen er bij.. en klaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook bezig mijn eigen pc samen te stellen.

Is veel leuker en goedkoper dan naar de winkel te gaan en te betalen voor een gewone pc.

Met gigabyte moederbord, 4Gb ddr3 geheugen, 2 TB harde schijf, amd phenom quad core processor, blue ray recorder en Windows vista ultimate 64bit voor nog geen 1000 euro. (in de winkel mss het dubbele)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yannick heeft wel een dragon - platorm, dat draait juist iets lekkerder ;-)

Ik weet niet welke grafische kaart en welke chipset je moederbord is, maar om een zogenaamd Dragon-platform te krijgen moet je een 790X (oid) chipset hebben en een ATI/AMD grafische kaart van de HD4XXX serie (dacht ik).

Ok laat maar, sorry niet goed gelezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.