Ga naar inhoud

Laptop Versnellen


ictknechter

Aanbevolen berichten

Deze laptop zal ongeveer 9 jaar oud zijn.

Het is waarschijnlijk een HP EliteBook 8560w (al zijn daar verschillende uitvoeringen van). Ik denk dat het deze uitvoering is: https://tweakers.net/pricewatch/324495/hp-elitebook-8560w-ly525ea/specificaties/

Er zit nu slechts 4 GB RAM in. Dat is het absolute minimum voor Windows 11. De dubbele hoeveelheid zou beter zijn. Er zijn vrije geheugenslots en er kan maximaal 32 GB RAM in.

De harde schijf vervangen door een SSD levert de meeste prestatiewinst op. Bijvoorbeeld deze: Crucial MX500

 

Maar ja, geld investeren in een laptop van die leeftijd zou ik zelf niet doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook niet echt investeren ik zou graag gewoon willen weten waar het probleem ligt. 

 

En ram kan je daarna ook in een nieuwe laptop steken. Welk type ram heeft de laptop eigenlijk en kan ik een tweede ram latje kopen dat samen kan met het latje in de laptop.

 

Buiten het opstarten te versnellen kan de ssd nog iets versnellen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speccy laat zien hoeveel en welk soort RAM erin zit: 

4GB single Channel DDR3 @ 665 MHz (9-9-9-24)

Dit type geheugen wordt ook PC3-10700 genoemd.

 

En je kunt dit werkgeheugen niet in een nieuwe laptop plaatsen. In nieuwe laptops zit DDR4 RAM.

Ik weet niet hoeveel programma’s je open had staan, toen je het Speccy rapport maakte, maar op dat moment was 82% van het werkgeheugen in gebruik. Dat is vrij veel. Daarom zou ik 8 GB RAM adviseren.

Er bestaan websites waar je het merk en type van de laptop ingeeft en dan krijg je te zien welk type werkgeheugen erbij geplaatst kan worden. Soms moet je een klein programma downloaden en uitvoeren van die website. Die ziet dan welk type werkgeheugen er geplaatst is en je krijgt dan direct te zien hoeveel en van welk type erbij kan.

Kijk bijvoorbeeld eens op deze website: https://www.interngeheugen.com/#

 

Een SSD zorgt er niet alleen voor dat Windows sneller opstart. Ook de programma’s worden sneller geopend. Updates zullen sneller geïnstalleerd worden.

 

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.