Ga naar inhoud

TPM 2.0


Damianlive

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal! Tot mijn grote verrassing geeft het windows update center van mijn best wel oude laptopje aan dat hij kan upgraden naar W11. Hartstikke leuk, maar op deze windows 11 blog en op de site van Microsoft zelf staat dat TPM 2.0 aan moet staan, maar dit is geen eens mogelijk bij mijn laptop (naar mijn weten, oude laptop, en kan niks vinden in BIOS. In mijn laptop zit een intel 4000 serie, dit is volgensmij te oud namelijk voor TPM 2.0). Kan ik gewoon veilig updaten? Doen alle features het dan wel? Of lijkt dit een bug te zijn? Ik weet het in ieder geval niet, hopelijk kan iemand het wat duidelijker voor deze digibeet maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo en welkom op PCH,

 

Ja dit is mogelijk een bug, eerder is al ontdekt dat oude Pentium 4 processoren ook geschikt werden bevonden door Microsoft. Voer Speccy eens uit voor een compleet overzicht van de hardware in deze laptop. Verder is het ook niet noodzakelijk om te upgraden naar Windows 11. Windows 10 zal tot oktober 2025 nog updates ontvangen.

 

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.

  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Damianlive,

je hebt deze vraag ook al op nationaalcomputerforum gesteld en fora houden er niet van, van door mekaar te gaan werken.

(zie trouwens de forumregels: stel je vraag hièr of (niet èn     :) ) op een ander forum.

Ik sluit even/definitief je vraag: moest je dààr geen oplossing vinden, dan stuur je mij of een andere mod de vraag om dit te heropenen.)

(Maxstar: je hulp zal dan eventueel voor later zijn...)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.