Ga naar inhoud

Kan men cellen koppelen?


derockere

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, dotchiejack zei:

Ok, je hebt besloten om alles overzichtelijker te maken in een excel bestand, er zijn echter een paar zaken, een ervan is ik kan aan niemand zijn geboortejaar zien wanneer die is overleden.

of bedoel je Bet.datum? Wat dat ook mag betekenen.

Wat jij nu moet doen is een gelijkend voorbeeldbestand posten wat je aan deze dame geeft en wat de gewenste uitkomst is wat zij moet bereiken.

Zonder duidelijke info kan niemand een oplossing zoeken,vinden.

 

 

 

 

De meeste leden zijn dus wel al op een gezegende leeftijd zou ik zeggen. Dus soms valt er wel iemand af.

Dat voorbeeldbestand heb ik trouwens al bij mijn eerste vraag gedeponeerd. Verder durf ik nog niet gaan vermits ik niet weet welk dat de goede richting is. Is het trouwens wel mogelijk.

Als dat niet zo is, dan laat ik de dame rustig voortdoen met wat ze bezig is.

Voor mezelf is en blijft het nog altijd een uitdaging om zoiets samen te stellen.

Dus mijn vraag blijft nog altijd geldig.

Kan er in dat voorbeeld een koppeling tussen cellen gemaakt worden, zodat die eender wat je met die lijst doet, dat ze niet gescheiden worden en het toch duidelijk is dat die samenhoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, dotchiejack zei:

 

Het bijgevoegd voorbeeld doet wat je vraagt (denk ik)

Ik heb mijn voorbeeld gemaakt gebaseerd op je Worddocument dat je eerder hebt gepost.(Vlas overzicht 2017)

Hoe werkt het. Je bezorgt een ledenlijst (worddocument) aan de kranige dame..

Zij moet alleen mijn bijgeleverd voorbeelddocument openen en op de knop drukken,daarna moet ze het juiste worddocument kiezen en de gegeven worden automatisch in het excelbestand geïmporteerd. De gegevens die bij elkaar horen staan in dezelfde cellen. Wat er daarna moet gebeuren is me nog niet geheel duidelijk.

Een opmerking, dit voorbeeld is gebaseerd op je worddocument (met tabellen) Indien het worddocument geen tabellen bevat zal het niet werken.

ledenadministatie.xlsm 21 kB · 1 download

 

Dat heb je prachtig gedaan!!

Ik heb hier een oud aftreksel van die ledenlijst in Word, en je toepassing werkte direct.

Het oude Word-document had als extensie "*.doc" dit heb ik naar "*.docx" gebracht en werkte in een no-time.

Dit zal je wel de nodige tijd hebben gekost.

Daarvoor mijn dank!

Als ik je met iets plezier kan doen, dan mag je het gerust laten weten.

Grtjs,

Die dame zal heerlijk verrast zijn! 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.