Ga naar inhoud

2de laptop verbinden met bestaande printer


NicoleJ

Aanbevolen berichten

Hello beste mensen,

 

Tot voor kort kon de 2de laptop afdrukken op de printer.

Om een of andere duistere reden lukt dit niet meer.

Gegevens: HP ENVY 5020 all in one

Ik heb een poging gedaan dwz de printer is opnieuw zichtbaar in de laptop, de afdruktaak wordt aangemaakt, en dan 'fout bij afdrukken'

Met de HP Smart app wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd. De printer is niet geïnstalleerd op de laptop.

Ik stuur je 2 schermafdrukken waarop de gegevens van beide laptops ( merkwaardig is dat er verschillende printernamen en

verschillende IP adressen staan voor dezelfde printer ?) 

Printer op laptop 1.png

Printer op laptop 2.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/12/2021 om 18:16, NicoleJ zei:

Ik stuur je 2 schermafdrukken waarop de gegevens van beide laptops ( merkwaardig is dat er verschillende printernamen en

verschillende IP adressen staan voor dezelfde printer ?) 

 

Het MAC adres van de "verschillende printernamen" is hetzelfde, dus dat is OK, het gaat over dezelfde.

Dat er verschillende IP adressen staan voor dezelfde printer is niet echt normaal, het ene is een IPv4 en het andere is een IPv6 adres.

 

Heb je toegang tot de printer via het IPv4 adres (typ 192.168.1.46 in een browser) ? Daar eens de netwerkinstellingen nagaan, slechts één van beide types mag ingesteld staan.

Ik vermoed dat je draadloos verbonden bent?

 

 

4 uren geleden, NicoleJ zei:

Hello

Kan iemand mij helpen ?

Nicole

 

De helpers hier willen je graag verder helpen maar zijn allemaal vrijwilligers - en niet altijd beschikbaar, dus graag enig geduld aub.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

IP adressen opgezocht

router   192.168.1.1

printer   192.168.1.46

laptop 1     192.168.1.52  printer werkt

laptop 2     192.168.1.23  printer werkt niet

 

Na verwijderen en opnieuw toevoegen printer op laptop 2 zoals Falstring suggereert

krijg ik HPD443FA(HP ENVY 5000)  stuurprogramma NIET BESCHIKBAAR

(Ik heb dit al voorheen al meermaals herhaald)

De 'app' HP Smart helpt me niet verder.

Hoe raak ik hier uit?

 

Met dank voor jullie tijd

Nicole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

die hp app heb ik het niet zo op... ervaring!

haal op https://support.hp.com/us-en/drivers/selfservice/hp-envy-5000-all-in-one-printer-series/14095644

onder software utility de complete driver op.

dat is bestand 'hp envy 5000 all in one print en scandriver and accessoires'

installeeer die (maar let op: je kan zelf kiezen welke extra onderdelen je wel/niet wil installeren), en laat de install-procedure je printer zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.