Ga naar inhoud

Leren 10 vingers typen


STYLUS3530

Aanbevolen berichten

Hello Folks

 

Ik ben nog van de oude stempel zoals ze zeggen en tik met twee vingers, het is me opgevallen dat ik met mijn rechtse hand mijn ringvinger gebruik en links de wijsvinger. Om sneller te leren typen zou ik graag met 10 vingers leren typen. wie weet een goede freeware waarmee ik dit onder de knie zou kunnen krijgen, natuurlijk voor AZERTY.

 

Greetings

 

STYLUS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 27/1/2022 om 09:46, dotchiejack zei:

of zoiets misschien?

https://www.gratislerentypen.nl/

Ik heb deze geprobeerd, en slecht is hij niet, maar zoek er eentje met meer diepgang, misschien dat iemand zelfs een gratis online video weet over dit onderwerp.

 

Nogmaals bedankt voor de link, ik ben er voorlopig mee aan de slag, maar merk niet zoveel verbetering

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben

Op 15/2/2022 om 16:49, dotchiejack zei:

Beste,

Het is ongeveer 50 jaar geleden dat ik heb leren typen me 10 vingers.

Als ik mij nog het mij nog goed herinner kregen wij één opdracht en dat moesten we thuis blijven oefenen en nadien kregen we een tweede opdracht en dan moesten we de éérste en tweede oefening thuis oefenen en dan de éérste en tweede oefening in combinatie. en zo ging het verder.

Ik denk dat ik 3 jaar een schoolcursus heb gevolgd vooraleer ik volledig met 10 vingers kon typen. (sorry 50 jaar geleden)

De diepgang komt wel want de oefeningen worden moeilijker.

Je kan nu eenmaal niet lopen vooraleer dat je kan stappen.

Ik denk in jou geval, oefenen en geduld dat dit twee schone deugen zijn. (en natuurlijk de motivatie)

Je hebt één voordeel, een toetsenbord van tegenwoordig is een stuk makkelijker dan vroeger.

Wat ik wel weet, met 10 vingers tokkelen heb je niet zomaar onder de knie.

 

 

 

 

Ik ben van dezelfde generatie als hij vermoed ik, ik heb namelijk ook op een oud mechanisch typemachine mijn eerste stappen wat tikken leren betreft gedaan. Ik tik al tamelijk snel maar, zoals gezegd, ik moet telkens naar mijn toetsenbord kijken en dan ben ik soms aan het tikken, zonder dat er wat op mijn scherm verschijnt, ben ik vergeten in het tekstvak eerst te klikken.

 

Inderdaad motivatie heb ik, maar soms ontbreekt het me gewoon aan tijd. Ik ga voorlopig even verder blijven oefenen met de link die jij me gegeven hebt en af en toe hier komen kijken, misschien dat iemand toch nog een tip zal geven betreffende een tikprogramma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.