Ga naar inhoud

E-mail Telenet via Office Outlook op USB/netwerkdrive opslaan?


STYLUS3530

Aanbevolen berichten

Hello Folks


Ik wens mijn telenet mails te gaan omzetten naar een andere Laptop. Op mijn oude laptop hebik Office 2013 Pro staan en op de nieuwe wil ik Office 2019/2021 Pro gaan installeren. Ik weet dat mijn mails normaal gezien opgeslagen zijn in de map C:\Users\Gebruikersnaam\Documents\Outlook-bestanden\Outlook.pst dus zal ik het bestand Outlook.pst moeten kopieren.


Ik wil echter dit bestand opslaan op een USB/Netwerkdrive en vandaar uit gebruiken. Eveneens wil ik natuurlijk regelmatig van dit bestand een kopie maken(welke freeware gebruik ik hier het beste voor?). Welke andere bestanden moet ik nog kopieren om mijn mail terug 100% werkende te krijgen, dus inclusief mails/regels?


Momenteel gebruik ik de instellingen zoals in bijgaande foto aangegeven, Kan me iemand zeggen of ik misschien iets anders beter ga gebruiken? Ik wil er wel bij vermelden dat ik steeds mijn mails op mijn outlook wil blijven behouden, dus ben echt niet zinnens om telkens via webmail.telenet.be in te loggen ofzo.


Thanks in advance

 

STYLUS3530

Outlook instelling.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles wat je daar vindt Outlook-bestanden moet je op usb-stick zetten.

Je werkt wel volgens de oude manier POP3 en ik zou bij nieuwe outlook imap kiezen.

Het voordeel van imap is dat je op eender welke toestel outlook kan blijven kijken en automatisch laten aanpassen.

Mogelijk zal POP3 later verdwijnen omdat men tegenwoordig bijna iederen IMAP gebruikt.

 

Best ook in outlook exporteren zodat je alles hebt op deze pagina (klik)

 

In outlook kan je bij instellingen ook locatie geven en dus bijvoorbeeld usb-stick of nas

Nadeel is wel dat usb-stick altijd aangesloten moet worden.

 

webmail.telenet.be is net zoals outlook en heeft niks te maken met inloggen in outlook.

Dus je kan niet inloggen via webmail.telenet.be in uw outlook bij bij Telenet mailserver

 

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/2/2022 om 23:38, stegisoft zei:

Alles wat je daar vindt Outlook-bestanden moet je op usb-stick zetten.

Je werkt wel volgens de oude manier POP3 en ik zou bij nieuwe outlook imap kiezen.

Het voordeel van imap is dat je op eender welke toestel outlook kan blijven kijken en automatisch laten aanpassen.

Mogelijk zal POP3 later verdwijnen omdat men tegenwoordig bijna iederen IMAP gebruikt.

 

Best ook in outlook exporteren zodat je alles hebt op deze pagina (klik)

 

In outlook kan je bij instellingen ook locatie geven en dus bijvoorbeeld usb-stick of nas

Nadeel is wel dat usb-stick altijd aangesloten moet worden.

 

webmail.telenet.be is net zoals outlook en heeft niks te maken met inloggen in outlook.

Dus je kan niet inloggen via webmail.telenet.be in uw outlook bij bij Telenet mailserver

 

 

 

 

Stegisoft, bedankt voor deze tip. Ik ga nu nog op zoek naar een online actie om Office goedkoop aan te kopen en installeer het dan.

 

Is er eigenlijk ergens een goede uitleg over imap vs pop3, want als men op google zoekt vind men vaak ook tegenstrijdige verhalen?

Misschien dat ik dan beter overschakel naar imap in de toekomst dus.

 

Ik begrijp wat je bedoeld met het inloggen via webmail.telenet.be, dat doe ik soms ook, maar mijn mails echt lezen en behandelen doe ik meestal via Outlook 2013 en binnenkort hopelijk via een nieuwere versie.

 

Nogmaals thanks voor deze tip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het principe van pop3 en smtp is min of meer hetzelfde.

Hoe je SMTP moet instellen kan je op deze pagina (klik) lezen.

 

Het is absoluut niet nodig om outlook te hebben als mailprogramma op uw pc.

Je kan bijvoorbeeld Thunderbird (klik) ook gebruiken dat veel lijkt op outlook en bovendien gratis is.

Zelf gebruik ik dat maar outlook is evengoed.

De reden ervan is dat ik Linux heb en geen Windows.

 

Ik zie alleen voordelen met SMTP.

Vroeger had ik ook schrik om van POP3 naar SMTP te gaan.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/2/2022 om 11:51, stegisoft zei:

Het principe van pop3 en smtp is min of meer hetzelfde.

Hoe je SMTP moet instellen kan je op deze pagina (klik) lezen.

 

Het is absoluut niet nodig om outlook te hebben als mailprogramma op uw pc.

Je kan bijvoorbeeld Thunderbird (klik) ook gebruiken dat veel lijkt op outlook en bovendien gratis is.

Zelf gebruik ik dat maar outlook is evengoed.

De reden ervan is dat ik Linux heb en geen Windows.

 

Ik zie alleen voordelen met SMTP.

Vroeger had ik ook schrik om van POP3 naar SMTP te gaan.

 

 

Ik zal me hierin eens moeten verdiepen in de week en dan misschien ook overschakelen nadien. Zelf heb ik ook wel een systeempje hier draaien met Ubuntu op, maar dat is eerder om wat te experimenteren met linux. Je tip van Thunderbird is welkom en het programma ken ik, maar ikzelf prefereer Outlook, alhoewel daar ook nadelen aan zijn.

 

Thanks nog eens voor de tips

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.