Ga naar inhoud

Een No-Reply adres aanmaken in thunderbird.


Bektronics

Aanbevolen berichten

Hallo beste vrienden.

Kan iemand mij een duidelijke handleiding geven hoe ik een no-reply adres in mijn mailbox thunderbird moet aanmaken.

Heb al verschillende sites bekeken maar iedereen zegt zo wat iets anders en wanneer ik probeer lukt het gewoon niet. 

Dus graag, in gewone mensentaal, eens een duidelijk verhaal hoe dit in zijn werk gaat.

Ik werk op een Win 7 pc en de Thunderbird versie is: 91.5.1 (64 bits) Nederlandstalig. 

Alvast mijn dank voor degene die bereid is mij hiermee behulpzaam te zijn.

Met vriendelijke groeten.

Andre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Ga in je Thunderbird-scherm naar de 3 horizontale streepjes
  • Kies voor Accountinstellingen
  • In het volgende scherm klikken op "Identiteiten Beheren"
  • image.jpeg.4f72d9238356d3693c0f8f8004cbcbee.jpeg
  • In het volgende scherm kiezen voor "Toevoegen"
  • image.jpeg.a560ad75e0f0a9ed42fcb93bc0eaa9dc.jpeg
  • Het volledige scherm "Identiteiten beheren" invullen met o.m. naam, standaardmailadres en het antwoordadres dat je wil instellen = NOREPLY@jouw provider
  • image.jpeg.a2bd2f88c1afb1115a2c2e9a8f8b46be.jpeg
  • ... en afsluiten met OK !

 

Bij het verzenden van een mail met Thunderbird kies je nu bij "Opstellen" van een mail in het vak VAN voor de tweede identiteit die je aangemaakt hebt met het NOREPLY-adres.

 

Wil je testen of het werkt, stuur dan een mailtje naar jezelf en kijk of daar de NOREPLY in gebruik is genomen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

#kape

Blijkt niet te lukken. Wil dit in Yahoo.com doen. Krijg een melding dat mijn uitgaande smtp server niet correct is.

Toch gebruik ik smtp.mail.yahoo.com en poort 465 met verbinding SSL/TLS en Authen: 0Auth2

Kan wel je volledige beschrijving volgen en een tweede identiteit aanmaken. Kan deze zelfs aanduiden als "standaard"

Maar bij verzenden met het noreply adres krijg ik steds een melding dat de instellingen niet juist zijn van de provider.

Kan je mij nog even op weg helpen hierbij.

Wat zijn de juiste instellingen voor Yahoo.com zowel voor uitgaande als inkomende server.

Alvast mijn dank.

Andre

Link naar reactie
Delen op andere sites

#kape

 

Hieronder het besricht dat steeds verschijnt:

 

Verzenden van het bericht is mislukt.

Het bericht kon niet worden verzonden via uitgaande (SMTP-)server smtp.mail.yahoo.com om een onbekende reden. Controleer of de instellingen van uw uitgaande (SMTP-)server juist zijn en probeer het opnieuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

#kape.

 

Beste. Zoals je vermeld zijn dit de instellingen die ik heb gedaan in mijn e-mail programma. Dus hieraan is niets fout. Gewoon mailadres werkt perfect met deze instellingen. Na enig zoekwerk heb ik volgende ontdekt:

Wanneer je in de "accountinstellingen" in de kolom "standaard identiteit" in het venster "Antwoordadres" ,waar gewoonlijk staat: "Ontvangers zullen antwoorden naar dit andere adres" , niets invult, dan verstuurt hij de mail zonder probleem naar de geadresseerde mail. Maar als je hier invult: "noreplay@yahoo.com" dan zal de mail niet meer verzonden worden en krijg ik het vorig vermelde foutrapport. Dus blijkbaar aanvaard Yahoo dit mailadres niet. Ik probeer nog met een aantal andere opties van "noreply" en kom dan terug met mijn bevindingen. Tot binnenkort. GRTS Andre

Link naar reactie
Delen op andere sites

#kape

Beste.

Heb zo een beetje elk mogelijke combinatie geprobeerd van noreplay met Yahoo. Geen enkele die werkte.

Ik vermoed dus dat Yahoo enkel en alleen de gebruikersnaam aanvaard en niet de optie Noreplay@yahoo.com.

Voorlopig laat ik het even rusten maar als er nog leden zijn die een oplossing weten, dan hoor ik het natuurlijk graag.

Tot bedankt voor uw reactie.

 

MVG

Andre

Link naar reactie
Delen op andere sites

#kape

 

Met deze instelling blijkt het te werken. Dus SMTP server moet ingesteld zijn op " Standaard server gebruiken"

De rest van de instellingen die in de tabel staan zijn juist en vormen geen probleem.

Bedankt voor het aanreiken van een oplossing.

Alvast prettige avond verder.

GRTS

Andre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.