Ga naar inhoud

Trage Windows 10 PC


mfigeys

Aanbevolen berichten

Mijn PC is de laatste tijd erg traag:

opstarten, maar ook openen van bijvoorbeeld Google, Excell.

soms bij het opvragen van de inhoud van mappen met verkenner,

vaak bij het openen van een bericht in hotmail.    

 

Ik ben gaan kijken in Taakbeheer en zie dat voortdurend de schijfactiviteit zeer hoog is , vaak 100 %. Nochtans Mijn C schijf is 296 GB groot, waarvan 137GB vrij is.  

Het viel me ook op dat als opstarten van Google lang op zich laat wachten, en als ik dan CTL/ALT/DELETE indruk om Taakbeheer te starten, dat dan Google kort daarna beschikbaar komt.

 

Ik voeg hierbij een screenshot van Taakbeheer.  Op dat ogenblik was enkel Google met Hotmail actief

geheugen probleem 2 (alleen Google hotmail) .docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Om beter inzicht te krijgen doe het volgende:

 

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.


Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Als er een melding van Smartscreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.


Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Vraag 1.

Ik zie dat je Microsoft Windows 10 Pro Versie 20H2 heb waarom is de pc nog niet naar versie 21H2 geupdate?

 

Vraag 2.

Klik met de rechtermuisknop start > klik Apparaatbeheer > en maak een printscreen van dat overzicht.

Upload de printsceen via https://gofile.io/uploadFiles

En plaats de verkregen link in je volgende antwoord.

 

Doe ook het volgende;

 

Afbeelding

Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

fixlist.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik merk dat alles een beetje nieuw voor je is, dus ik probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

 

2 uren geleden, mfigeys zei:

Vraag 1: 

Ik dacht dat Windows automatisch ge-update wordt.  Kan ik een update dan zelf initieren ?  

Ja dat kan ook handmatig en voor een versie update moet je zelf aanklikken, maar dit doen we als we de pc schoon hebben gemaakt.

 

2 uren geleden, mfigeys zei:

Vraag 2: ik kreeg volgende link 

Je heb een overzicht gemaakt van "Info Apparaatspecificaties." en ik had gevraagd Apparaatbeheer.

 

Ga met de muispijl op de Startknop staan > klik er dan met de rechter muisknop op > er opent een overzicht > klik daarin op Apparaatbeheer >

 

Afbeelding
 
Zo'n scherm als hieronder opent en maak daar een printscreen van:
 
Afbeelding
 
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Is deze pc toevallig pas geleden opnieuw geïnstalleerd want ik zie een aantal meldingen: (zie de rode pijltjes)

Afbeelding
 
Hiervoor moet je een aantal stappen doen, die staan in deze link: https://www.minitool.com/news/base-system-device.html
Doe alleen Method 1: en Method 2: (download geen driver updater)
 
Geef door of dat gewerkt heeft (dan zijn de gele ! weg)
 
Ps. indien nodig maak altijd eerst een backup van alle belangrijke bestanden, dit is eigenlijk altijd aangeraden ook al zijn er nog geen problemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tijd geleden inderdaad  een systeem herstel met een Herstelpunt uitgevoerd. 

De PC wou herhaaldelijk niet opstarten. Door alle peripherals los te koppelen lukte het tenslotte wel. 

Ik heb dan een systeem herstel uitgevoerd. Het startup probleem was verdwenen . 

 

Ik heb eerst Methode 1 toegepast.  Ik kreeg telkens als antwoord

'Er kunnen geen stuurprogrammas voor het apparaat worden gevonden.

 

Dan  paste ik Methode 2 toe. 

Voor het Base system Device vond ik volgende informatie

PCI\VEN_1180&DEV_0592&SUBSYS_1521103C&REV_14

PCI\VEN_1180&DEV_0592&SUBSYS_1521103C

PCI\VEN_1180&DEV_0592&CC_088000

PCI\VEN_1180&DEV_0592&CC_0880

 

In het PCI ID repository vond ik het volgende

Vendor  1180 Ricoh Co Ltd

     Device   0592    R5C592 Memory Stick Bus Host Adapter

         Subsystem 1180:0592:1521 103c

                Comment where 103c is HP. Please submit them with vendor first

 

Zoals aanbevolen (tip) ging ik eerst naar HP. 

Een avontuur: Toen ik de serienr en productnr van mijn laptop opgaf werd die niet herkend  

 

Ik heb dan HPsupport assistant geinstalleerd en via dit tool updates aangevraagd. Ik kreeg daarna volgend bericht

image.png.0be2c93b34fce5de96aa68d61b82accd.png

Ik heb mijn PC terug opgestart.  ben gaan kijken naar apparaatbeheer, maar de Base system device staat er nog steeds twee keer met het gele driehoekje... 

 

Ik ben ook naar de site van Ricoh gegaan.

Maar geen enkele search leverde iets op

(geprobeerd met '0592' en 'R5C592' en  'Memory Stick Bus Host Adapter')

 

Voor het onbekend apparaat vond ik het volgende 

ACPI\VEN_HPQ&DEV_0004

ACPI\HPQ0004

*HPQ0004

 

Hiervoor keek ik nog niet naar het PCI ID repository.  Maar ik vermoed dat ik terug bij HP zal uitkomen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.