Ga naar inhoud

Outlook verbouwt Excel layout van 1 specifieke rapportage


Mannoo

Aanbevolen berichten

Hoi, 

Ik verstuur dagelijks een rapportage via Outlook (gewoon paste in mail vanwege leesbaarheid voor ontvanger, andere manier van plakken zijn niet gewensd), deze wordt (in tegenstelling tot andere vergelijkbare rapportages die ik ook verstuur) helemaal verschoven qua cellen. 

Vanwege privacy kan ik niet teveel info sturen maar ik heb 2 prints (origineel in excel en na verzending via Outlook) toegevoegd zodat jullie kunnen zien wat er precies gebeurt. 

Nogmaals: dit gaat wel goed met andere excelrappo's en zelfs met een ander werkblad uit deze zelfde rappo (deze bevatten ook samengevoegde en verborgen cellen maar worden niet verbouwd), specifiek dit werkblad verbouwd het dus wél. 

Overige bijzonderheden:

1: vóór verzending zie je niet dat het blad wordt verbouwd/cellen verschoven, pas na verzending komt hij anders aan dan hij er uit zag bij verzending. 

2: Bij vergelijkbare rappo's kan ik voor de leesbaarheid de breedte van kolom B aanpassen na plakken in mail (in die kolom staan onderin langere benamingen), bij dit werkblad kan ik dat niet (ik krijg wel een andere cursor als ik de vertikale lijn van de kolom 'aanhoover' maar die doet niks). 

 

Weet iemand waar dit aan zal liggen? ik heb er al best veel tijd in zitten om naar te kijken maar kom er niet uit. 

 

Groet, Manno241665973_cellenrapportbijverzendeninOutlook.jpg.395ef5f314e75710ce92175ea0374410.jpg1815690250_cellenrapportinexcel.thumb.JPG.db8ebd8d9e693c57c9841a62cb0c6fe6.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Dit is een leeg gemaakte kopie van het werkblad dat ik probeer te verzenden. Ondanks dat er geen formules meer inzitten en het in een vers werkblad is geplakt doet het nog steeds hetzelfde (na verzending is de opmaak van het excel helemaal verbouwd).

Plakken doe ik gewoon (selecteer alle cellen, CTRL-C, CTRL-V) in de mail (Outlook), plakken met behoud van opmaak ed. maakt allemaal niets uit, als afbeelding is niet leesbaar voor ontvanger.

Voor de duidelijkheid: andere werkbladen (met een andere opmaak) in het zelfde originele Excel document vertonen niet hetzelfde gedrag en blijven netjes in opmaak. 

Super bedankt voor het meedenken! Ik dacht niet de domste te zijn qua Excel maar ik heb dit nog nooit gezien en kom er niet uit (zal wel iets HEEL simpels zijn haha)

Testwerkblad voor verzending.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al eens geprobeerd het "rapportage" op te slaan bv. op je bureaublad.

Outlook openen >> Invoegen >> Bestand ...

 

Ik heb eens jouw "testwerkblad" geopend en vervolgens opgeslagen (Bureaublad).

Mijn "Outlook" geopend >> Invoegen >> Bestand

Het opgeslagen bestand op mijn bureaublad aangeklikt/geselecteerd.

Het stond nu in mijn mail, bestand even geopend en prima in orde >>die mail dan naar mezelf gezonden.

Na het verzenden mail terug geopend en alles net zoals het in het originele Excel werkblad = géén verschuivingen.

 

Of, ... het moest zijn dat anderen niet kunnen/mogen prutsen in het bestand, ja dan ... werkblad/rappo beveiligen?

aangepast door Calvus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/3/2022 om 17:40, Calvus zei:

Heb je al eens geprobeerd het "rapportage" op te slaan bv. op je bureaublad.

Outlook openen >> Invoegen >> Bestand ...

 

Ik heb eens jouw "testwerkblad" geopend en vervolgens opgeslagen (Bureaublad).

Mijn "Outlook" geopend >> Invoegen >> Bestand

Het opgeslagen bestand op mijn bureaublad aangeklikt/geselecteerd.

Het stond nu in mijn mail, bestand even geopend en prima in orde >>die mail dan naar mezelf gezonden.

Na het verzenden mail terug geopend en alles net zoals het in het originele Excel werkblad = géén verschuivingen.

 

Of, ... het moest zijn dat anderen niet kunnen/mogen prutsen in het bestand, ja dan ... werkblad/rappo beveiligen?

Hey Calvus,  Bedankt voor je reactie maar het is de bedoeling het werkblad in de mail zelf te plakken (zodat het altijd gelezen kan worden) niet als bijlage. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/3/2022 om 11:29, popipipo zei:

Ik denk dat het probleem komt door de samengevoegde cellen die over meer dan 1 pagina gaan.

Hey popipipo, Je hebt in ieder geval een flink stuk gelijk: ik heb alle samengevoegde cellen weer enkel gemaakt en ben direct een stuk verder! Er zijn nog een paar dingen die niet kloppen (cellen die verschuiven) maar al een stuk minder! Thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.