Ga naar inhoud

Boekhouding - Vervolg


Magdalena Wawrzyniak

Aanbevolen berichten

Beste Magda,

 

Mijn commentaar was allerminst naar jouw persoon gericht, maar eerder een beschouwing van hoe het mijns inziens opgelost zou moeten worden.

 

Ben ook even aan de slag gegaan zoals je zal zien in de bijlage. Je tabblad Inkoop vul je zoals vanouds in. Omdat je data nu als tabel is opgemaakt

 

worden bij elke nieuwe regel de validatie en formules automatisch meegenomen. Je zal merken dat elk inkooporder standaard op Openstaand staat.

 

Van zodra je een betaaldatum invoert wordt de status automatisch naar Betaald gewijzigd. Wanneer je nu op tabblad Betalingen een nieuwe regel invoert

 

wordt in Inkoop gezocht naar de gelijkaardige Omschrijving en indien gevonden wordt de betaaldatum ingevuld, wat weer tot gevolg heeft dat de status naar

 

Betaald wordt gezet, net zoals je gevraagd hebt. Let er wel op dat je steeds de omschrijving invult alvorens het bedrag in te vullen.Op blad Lijsten staan

 

alle lijsten voor de datavalidatie. De lijst openstaand genereert door de aanwezige formule elke Omschrijvingen die nog openstaand is. Deze lijst wordt op

 

Betalingen in de kolom Omschrijving gebruikt zodat je steeds een selectie hebt van nog openstaande inkooporders. Op blad Betalingen staan nog enkele

 

inkoopordes zonder bedrag om al eens te testen. Heb je nog vragen laat het dan maar weten.

 

 

Magdalena.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier bij een voorbeeld dat werkt op de kolom omschrijving. ik ben ervanuit gegaan dat het bedrag op blad inkoop het bedrag is incl.btw.

 

Om de code te leren doorgronden moet je maar eens rechterklikken op het tabblad kies programmacode bewerken

daar staat de volledige code.

 

ik veronderstel dat je toch wel internet gebruikt en de code daarachter is heel wat complexer.

PC-HULPFORUM (2).xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.