Ga naar inhoud

Boekhouding - Vervolg


Magdalena Wawrzyniak

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

 

Kan iemand mij helpen bij het volgende probleem

 

Ik voer een boekhouding in Excel. 

 

In het ene tabblad voer ik alle betalingen en in het andere tabblad voer ik de boekingen. Nu wil ik graag in de tabblad boekingen een controle maken of de boeking nog open staat en wanneer deze betaald is in 2 aparte kolommen. Welke formule kan ik hiervoor gebruiken?

 

Alvast bedankt voor jullie input!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

 

Hierbij het gewenste schema. Het betreft het schema boeking. De kollomen status en datum dienen gevuld te worden door informatie uit de tabbald betalingen. Indien een bedrag 'betaald' is dan dient het de status betaald te krijgen zoniet blijft hij 'openstaand'. Ik heb getracht de formule te noteren. Dit is me helaas niet gelukt. Het vergelijk kan gedaan worden op basis van de omschrijving. Indien mogelijk zou het mooi zijn als de betaaldatum in de boekingen komt te staan!!

 

Ik heb de schema erbij gedaan. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is?

 

Nogmaals hartelijk dank.


 

PC-HULPFORUM.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit stuur je toch niet aan vanuit werkblad inkopen maar vanuit werkblad betalingen.

 

Een inkooporder dat niet onmiddellijk betaald wordt zet je standaard op Openstaand. Anders op betaald.

 

Als je nu een betaling invoert ga je de omschrijving zoeken in Inkoop en past de status en datum aan.

 

Je gaat toch niet eerst alle betalingen invoeren en daarna proberen te onthouden dewelke je hebt ingevoerd om Inkoop aan te passen.

 

Stuur dit vanuit Betalingen zodat gegevens op Inkoop automatisch aangepast worden en niet andersom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen!

 

@ Emiel bedankt voor je reactie. Ook bedankt voor je moeite. Als ik bovenstaande lees durf ik haast niets meer te vragen. Ik zie dat je er enorm veel moeite ingestoken heb. 

 

Echter snap ik niet wat je gedaan hebt. Ik heb ook geen kennis van macro's. Indien mogelijk zou ik graag vanuit het tabblad inkoop een vergelijk willen hebben in het tabblad betalingen op omschrijvingen. Indien er een 'match' is tussen een omschrijving dan dient in de tabblad inkoop de datum van de betaling uit het tabblad betalingen gezet te worden. Volgens mij is hier een hele simpele formule voor? Indien in het tabblad inkoop een datum staat dan kan de status van openstaand naar betaald. 

 

Nogmaals bedankt jongens!

 

Gr Magda

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.