Ga naar inhoud

fout bij aankoop itunes


bastet

Aanbevolen berichten

reeds vele malen tracht ik muziek aan te kopen bij itunes.

ik krijg steeds de foutmelding : er heeft zich een tijdelijk probleem voorgedaan

fout -42110

probeer het ater opnieuw

 

ik ben dit nu 2 maanden aan het proberen, doch vind nergens hoe ik dit moet oplossen.

ik dacht dat het aan windows 11 lag, doch op mijn tablet met windows 10 lukt het ook neit en krijg ik dezelfde fout.

 

iemand? 

 

alvast heel erg bedankt en groetjes, maria-rita

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf maak ik geen gebruik van iTunes; ik heb wel voor jou gezocht naar die foutmelding. Deze foutmelding schijnt vaker voor te komen. Hij lijkt te gaan over een fout in de machtiging om iTunes te kunnen gebruiken. En het is ook niet iets van de laatste tijd. Als ik Google op "itunes foutmelding 42110", dan kom ik veel artikelen uit 2013 tegen.

Nogal wat artikelen die ik tegenkwam raadden het gebruik van een programma aan dat al je problemen in één keer oplost. Dat is natuurlijk onzin, daarom geef ik geen link naar die artikelen.

 

Ik geef je hier wel een link naar een betrouwbaar artikel van Apple: https://support.apple.com/nl-nl/HT203160

Voor jou van belang is het gedeelte "De map 'SC Info' verwijderen in Windows".

Daarvoor moet je in een submap van de map ProgramData zijn. De map ProgramData is echter een zogenaamde Verborgen map. Je zult dus eerst de Verborgen items zichtbaar moeten maken. In Windows 11 doe je dat zo:

  • Open de Verkenner
  • Klik bovenaan op de knop met de 3 puntjes en kies dan Opties.
  • In het venster Mapopties klik je op het tabblad Weergave.
  • Onder Geavanceerde instellingen scrol je dan omlaag.
  • Klik op het rondje voor Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven.
  • Klik daarna eerst op Toepassen en daarna op OK.

Daarna navigeer je naar de map C:\ProgramData\Apple Computer\iTunes

Verwijder dan alleen de map met de naam SC Info. Deze map zit in de map iTunes.

 

Als dat gebeurd is, dan maak je de verborgen items weer onzichtbaar.

Daarna start je de computer opnieuw op.

Als de computer opnieuw is opgestart, dan open je iTunes en ga je die computer opnieuw machtigen voor het gebruik van iTunes.

En in dit artikel vind je informatie over Uw computer machtigen voor aankopen in de iTunes Store: https://support.apple.com/nl-nl/HT201251

 

Ik hoop voor je dat deze werkwijze jouw probleem met het doen van aankopen bij iTunes oplost.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.