Ga naar inhoud

foutmeldingen dat Internet Explorer moet worden afgesloten


Gast llana

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik krijg sinds ongeveer twee weken om de zoveel minuten een foutmelding en dat Internet Explorer moet worden afgesloten. Op sommige sites kan ik na het wegklikken daarvan gewoon doorgaan, andere sites kom ik helemaal niet meer in. Het begon met dat ik geen updates voor AVG meer kon downloaden. Vooral de virusscanners (verschillende geprobeerd) doen moeilijk.

Ik heb al vanalles geprobeerd: systeem herstel, meerdere virus en spyware scanners, opschonen van computer, Internet Explorer verwijderd en opnieuw geinstalleerd, ook versie 8, Java geupdated, programma gebruikt om alle registerkeys op te schonen...... Met Mozilla hetzelfde probleem...Ik ben ten einde raad... Kan iemand mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Combofix naar je Bureaublad.

Lees hier meer over correct gebruik van Combofix.

OPMERKING: indien je, tijdens of na het downloaden van Combofix of tijdens het gebruik van Combofix een melding krijgt van je Antivirus- of een andere realtime scanner, schakel dan deze scanner uit en download Combofix opnieuw.

Sommige scanners zien bepaalde componenten die Combofix gebruikt als verdacht en gaan deze blokkeren of verwijderen!


  • Dubbelklik op Combofix.exe om het te starten.
    Indien je Combofix al eerder hebt gebruikt, kan je een waarschuwing krijgen dat een update beschikbaar is. Sta toe dat ComboFix wordt geupdate.
    Volg de instructies, aanvaard de disclaimer door op Ja te klikken.
    Indien de Recovery Console niet geïnstalleerd is, wordt je gevraagd om dit alsnog te doen door op JA te klikken in het "Query - Recovery Console" venster (enkel voor XP, niet voor VISTA).
    Klik op OK en Ja om automatisch de Recovery Console te laten installeren.
    Klik na afloop terug op Ja om het scannen op malware te starten.
    Tijdens het runnen van de fix, NIET in het venster klikken, want dit zal je pc doen vasthangen.

Wanneer de fix voltooid is en na herstart, zal de log Combofix.txt openen.

Post dit logje in je volgende antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Combofix naar je Bureaublad.

Lees hier meer over correct gebruik van Combofix.

OPMERKING: indien je, tijdens of na het downloaden van Combofix of tijdens het gebruik van Combofix een melding krijgt van je Antivirus- of een andere realtime scanner, schakel dan deze scanner uit en download Combofix opnieuw.

Sommige scanners zien bepaalde componenten die Combofix gebruikt als verdacht en gaan deze blokkeren of verwijderen!


  • Dubbelklik op Combofix.exe om het te starten.
    Indien je Combofix al eerder hebt gebruikt, kan je een waarschuwing krijgen dat een update beschikbaar is. Sta toe dat ComboFix wordt geupdate.
    Volg de instructies, aanvaard de disclaimer door op Ja te klikken.
    Indien de Recovery Console niet geïnstalleerd is, wordt je gevraagd om dit alsnog te doen door op JA te klikken in het "Query - Recovery Console" venster (enkel voor XP, niet voor VISTA).
    Klik op OK en Ja om automatisch de Recovery Console te laten installeren.
    Klik na afloop terug op Ja om het scannen op malware te starten.
    Tijdens het runnen van de fix, NIET in het venster klikken, want dit zal je pc doen vasthangen.

Wanneer de fix voltooid is en na herstart, zal de log Combofix.txt openen.

Post dit logje in je volgende antwoord.

Ik krijg de pagina niet geopend..blijft wit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe dan even het volgende = verwijder de huidige versie van Combofix via Start -> Uitvoeren -> typ combofix /u

Download dan opnieuw Combofix naar het bureaublad. Wijzig tijdens het downloaden de naam van Combofix in bvb Combo-Fix. Start dan op van de snelkoppeling op het bureaublad en zie of het programma dan wel wil scannen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe dan even het volgende = verwijder de huidige versie van Combofix via Start -> Uitvoeren -> typ combofix /u

Download dan opnieuw Combofix naar het bureaublad. Wijzig tijdens het downloaden de naam van Combofix in bvb Combo-Fix. Start dan op van de snelkoppeling op het bureaublad en zie of het programma dan wel wil scannen ?

Dit programma wordt niet gevonden..de naam combofix levert niets op (ook niet met de /u)..kreeg wel weer een foutmelding van Symantec intussen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer dan even het tweede deel : downloaden met naamwijziging. Als je antivirus klachten heeft over Combofix zal je hem even moeten uitschakelen.

Ik kom uberhaupt niet bij combofix....heb het ook via google geprobeerd. De pagina blijft wit en zegt gereed te zijn... Ik kom geheel niet aan iets downloaden toe zeg maar....

Link naar reactie
Delen op andere sites

En is dat met ALLE websites waar je naar toe gaat ??? Of enkel naar de sites van bvb. malwareproducten, antivirus, antispyware, enz., zoals ik. uit je eerste bericht meen te kunnen afleiden ? Een pagina zoals dit forum opent dus probleemloos en zonder witte pagina's ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En is dat met ALLE websites waar je naar toe gaat ??? Of enkel naar de sites van bvb. malwareproducten, antivirus, antispyware, enz., zoals ik. uit je eerste bericht meen te kunnen afleiden ? Een pagina zoals dit forum opent dus probleemloos en zonder witte pagina's ?

Van de antivirus programma's krijg ik om de zoveel tijd een foutmelding (momenteel Norton), ook als ik op andere sites (zoals deze) aan het surfen ben. De foutmelding kan ik meestal wegklikken en dan gewoon doorgaan op de site waar ik me bevond. Sommige sites worden dan echter ook direct helemaal 'uitgeschakeld'..daar kom ik dus niet meer in.

Bij een spelletjessite 'zylom' kan ik sommige spelletjes nog gewoon online spelen. Andere spellen niet meer, omdat dan de foutmelding komt en ik van de site word afgegooid.

Ik heb ook al geprobeerd wat er gebeurd zonder dat ik een antivirusprogramma op mijn computer heb (had ze er allemaal afgehaald)... dan blijft er bij dezelfde sites een foutmelding komen zonder dat dit aan een bepaald programma op mijn computer wordt gelinkt.

Het klinkt waarschijnlijk wat vaag allemaal... ik ben een beetje een leek op dit gebied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je de exacte foutmelding die je van Norton krijgt eens in een volgend bericht willen zetten ?

En probeer ondertussen ook eens of dit lukt :

Download MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware).

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder)

De log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in MBAM.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken.

Daarna zal het vragen om de computeropnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.