Ga naar inhoud

aantekeningen maken op afbeeldingen


aussie

Aanbevolen berichten

Op een aantal foto's wil ik aantekeningen maken. Deze foto's worden in een Word doc geplaatst. Tekst toevoegen kan ik (photoshop), maar het zou gaan over een aantal pijltjes, om bepaalde plaatsen te verduidelijken. In Word 2007 heb je er een aantal, maar deze kan ik niet op de foto zetten.

Hoe kan je aantekeningen maken op afbeeldingen, heb photoshop 7 en enkele andere photo programma's zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je werkt best met lagen (layers).

De originele foto is de achtergrond (of laag 1) en al wat je wil toevoegen op je foto, zet je in een andere laag die je apart kan bewerken zonder iets aan de originele foto te veranderen.

Veel ervaring heb ik echter niet op dit gebied en de juiste manier om dit te bereiken hangt af van het gebruikte programma. Echt concrete tips of aanwijzingen kan ik dan ook niet geven maar die lagen werken wel in de meeste fotobewerkingsprogramma's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pijltjes zetten is niet zo moeilijk in photoshop :-)

1) Je opent je foto in photoshop (file>open...)

2) Druk nu gelijktijdig shift+ctrl+n en klik dan op oke

3) Je drukt op u op je toetsenbord

4) Je klikt nu met je rechtermuisknop op het symboolteken dat aan je rechterkant geactiveerd staat en dan kies je Custum shape tool (zie bijlage 1)

5) Je kiest nu vanboven een pijl die je leuk vindt (zie bijlage 2)

6) Je zorgt ervoor dat op dezelfde balk van de pijl fill pixel is ingescahkeld (zie bijlage 3)

7) Nu kan je een pijl trekken op je foto

8 ) Als je nu ctrl+t drukt kan je je pijl verplaatsen en verkleinen/vergroten

post-1991-1417703816,8994_thumb.jpg

post-1991-1417703816,919_thumb.jpg

post-1991-1417703816,9364_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.