Ga naar inhoud

skype opent niet + foutmelding java


drapier

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, sinds een paar dagen opent mijn Skype niet meer. Ik heb reeds de nieuwste versie gedownload. Ik krijg iedere maal als ik Skype wil openen een foutmelding van Javascript (zie bijlage). Kan iemand mij helpen op een voor mij verstaanbare wijze ? (Ik ben geen computercrack en 70 jaar !).

Bij voorbaat dank !

java.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn twee dagen verder en je hebt nog geen reactie gekregen. Zelf maak ik geen gebruik van Skype, maar ik heb met hulp van Google gezocht naar jouw foutmelding.

Ik kwam diverse handleidingen tegen, maar die waren vaak erg ingewikkeld. Jij bent geen computercrack, schreef jij, daarom wil ik iets eenvoudigs voorstellen.

Het programma Skype heeft een versie van Microsoft Visual C++ nodig om goed te kunnen werken. Als die versie van Microsoft Visual C++ wel op jouw pc staat, maar corrupt/beschadigd is, dan kun je de foutmelding krijgen die jij laat zien.

 

Laten we eerst gaan kijken welke versies van Microsoft Visual C++ jij op je pc hebt staan. Het is normaal dat je er meerdere versies van hebt. Je moet ze allemaal laten staan, dus geen oudere versies gaan verwijderen!

 

Klik op de zoekknop of in het zoekvak dat naast de knop Start staat. Typ dan configuratie

Klik op het zoekresultaat Configuratiescherm App.

Wanneer het configuratiescherm geopend is, dan kies je rechtsboven voor Weergeven op: Grote pictogrammen.

Daarna klik je op Programma's en onderdelen.

Standaard staan de programma's alfabetisch op naam gerangschikt. Soms is de kolom Naam te smal, waardoor je de namen van de apps/programma's niet volledig te zien krijgt. Beweeg de muisaanwijzer dan naar het verticale streepje dat tussen de kolom Naam en de kolom rechts daarvan staat. Wanneer de muisaanwijzer verandert in een zwarte pijl die naar links en naar rechts wijst, dan druk je de linker muisknop in:

 

62a0a9be4742d-2022-06-08_15_19_04-Progra

 

Houd die linker muisknop ingedrukt terwijl je de muis iets naar rechts beweegt. Daardoor wordt de kolom Naam breder.

Wanneer de kolom Naam zo breed is dat de verschillende versies van Microsoft Visual C++ allemaal volledig in beeld staan, maak je een printscreen.

Die printscreen kan er bijvoorbeeld zo uitzien:

 

62a0a9efd77f9-2022-06-08_15_20_38-Progra

 

In je printscreen hoeven alleen alle versies van Microsoft Visual C++ zichtbaar te zijn. Andere programma's doen er even niet toe.

Plaats jouw printscreen in een volgende reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Skype for desktop is volgens mij een 32-bit app; hij zit immers in de map Program Files (x86), zoals we in jouw eerste afbeelding kunnen zien.

Klik daarom met de rechter muisknop op de onderste vermelding in jouw lijst: Microsoft Visual C++ 2017 Redistributable (x86) - 14.16.27012.

Er zal een contextmenu verschijnen. Klik in dat menu op Wijzigen.

In het volgende venster klik je dan op Repair.

Je zult nog toestemming moeten geven voor de reparatie. Doe dat.

Daarna wordt deze versie gerepareerd. Dat kan even duren. Wanneer je ziet 'Setup succesful', dan is de reparatie geslaagd. Klik dan op Close.

Sluit alle openstaande programma's af en start daarna de pc opnieuw op. Doe dat door achtereenvolgens te klikken op Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten

62a1c146afb32-pc_opnieuw_opstarten.png

Controleer daarna of je Skype kunt openen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag porrelaar, excuses voor de late reactie op jou bericht, maar ik heb een volledige crash op mijn pc, die is voor het ogenblik in onderhoud. Ik weet nog niet wanneer ik hem terug zal hebben. Ik werk voor het ogenblik op een oude laptop die nog werkt op win7. Ik had de stappen ie je hebt doorgestuurd gevolgd, maar het probleem bleef hetzelfde (foutmelding java en skype niet openen. Zodra ik terug over mijn pc beschik neem ik  contact met je op. Alvast  bedankt voor je aandacht en geduld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn PC terug inderdaad met een nieuwe hard disk erin. Gelukkig had ik een goede back-up zodat ik bijna niets verloren ben.

Ook wat Skype betreft is het probleem opgelost, werkt weer normaal. Bedankt voor jouw aandacht en geduld porrelaar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.