Ga naar inhoud

Corsair keyboard in de regen laten liggen


AsjePc

Aanbevolen berichten

Hoi!

 

Ik ben zo slim geweest om mijn Corsair mechanisch toetsenbord buiten te laten liggen deze nacht. Geen idee of het geregend heeft maar ik denk van wel..

 

Nu vraag ik me af wat ik het beste doe? Kan ik hem nog gewoon inpluggen / welke voorzorgen neem ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet goedkoop, zo’n toetsenbord. Ik zou geen risico nemen. Ook als het niet geregend heeft, dan kan door de afkoeling ‘s nachts condens ontstaan binnen het toetsenbord. En water en elektriciteit zijn geen goede combinatie. 
Je zou de volgende handleiding kunnen gebruiken: https://nl.gadget-info.com/how-fix-water-damaged-keyboard

Die handleiding is waarschijnlijk vertaald uit het Engels, maar wel te begrijpen. 
Als je het toetsenbord niet uit elkaar durft te halen, dan kun je hem in de zon leggen om te drogen. Dat hoeft niet buiten. Kan ook binnen, achter een raam waar de zon op staat. Minstens drie dagen laten drogen. In andere artikelen wordt zelfs aangeraden om het toetsenbord een week te laten drogen.

 

Ik neem aan dat het een bedraad toetsenbord is, maar als het een draadloos toetsenbord zou zijn dan moet je natuurlijk als eerste de batterij(en) eruit halen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.